آفتاب
نماینده کنگره آمریکا:

حوادث عراق یادآور جنگ ویتنام است

حوادث عراق یادآور جنگ ویتنام است

رایان زینکا گفت: حوادث عراق و جنگ ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا علیه گروهک داعش، برای ما یادآور جنگ ویتنام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رایان زینک در گفتگو با شبکه خبری CNN گفت: ما چگونه توانستیم به عنوان مثال آمار کشته های داعش را که به ده ها هزار نفر می رسد به دست آوریم؟ به گفته این نماینده کنگره، واشنگتن هیچ نیروی میدانی ندارد که این آمارها را برایش اثبات کند. وی تاکید کرد: عملیات شناسایی ما هوایی صورت می گیرد، بنابراین این آمارها در بهترین حالت تخمینی بیش نیست.

زینک افزود: آنچه که ما در واقعیت می بینیم این است که داعش پیچیده است، سازمان های این گروه همانند وزارتخانه عمل می کند، آنها وزارتخانه هایی تحت عنوان، دفاع، اطلاعات، تبلیغات و سرمانه گذاری دارند، آنها افرادی با استعداد در زمینه فعالیت خود هستند، بسیاری از این افراد در زمان صدام حسین از رهبران سنی بودند.

این نماینده کنگره آمریکا تصریح کرد: واضح است که ما پیروز نمی شویم، حملات هوایی به تنهایی به شکست می انجامد و ما هر روز خسارت های بیشتری را متحمل می شویم، یک روز معلوم خواهد شد که این سیاست ها غلط است.

وی مدعی شد: اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، چکار خواهیم کرد؟ آیا می توانیم مانع از نفوذ ایرانی های در مناطق شرقی عراق شویم؟ در حال حاضر نشانه ای از توانایی ما برای مقابله با نفوذ ایرانی ها دیده نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846743

وبگردی