آفتاب

هشدار در مورد وقوع فاجعه انسانی در اردوگاه آورگان سوری در اردن

هشدار در مورد وقوع فاجعه انسانی در اردوگاه آورگان سوری در اردن

«جاناتان کمبل» مشاور منطقه ای و هماهنگ کننده اضطراری برنامه جهانی غذای سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در اردوگاه آوارگان سوری در اردن در ماه رمضان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، کمبل در کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد: مبلغ مورد نیاز برنامه غذایی در اردن برای سه ماه آینده 41 میلیون دلار است در حالی که ما تنها 4 میلیون دلار داریم. بر این اساس آوارگان سوری در اردن ماهانه نیاز به 15 میلیون دلار کمک های انسانی دارند.

این مسئول سازمان ملل افزود: برنامه جهانی غذا سازمان ملل از ابتدای ماه جاری مجبور شد به خاطر کمبود بودجه، ازرش کمک های خود به آوارگان سوری را از 28 دلار در ماه برای هر فرد به 18 دلار کاهش دهد، حتی در ماه گذشته روند کاهش کمک ها ادامه پیدا کرد و به تنها 14 دلار برای هر نفر رسیده است.

کمپیل تصریح کرد: تاثیر کاهش کمک ها برای آوارگان سوری به ویژه کودکان یک تهدید جدی به شمار می رود، به ویژه برآوردها و بررسی ها در سال 2015 نشان می دهد که فرزندان یک خانواده از هر سه خانواده مجبور به ترک تحصیل شده و 13 درصد از کودکان مجبور به کار شده اند. به گفته وی این نسل «ضایع شده» باری بر دوش سوریه خواهد بود.

طبق آمارهای رسمی یک میلیون و 388 هزار آواره سوری در اردن به سر می برند که 750 هزار نفر از آنها پیش از شروع جنگ سوریه، وارد این کشور شده اند. گفتنی است اردوگاه های آوارگان سوری در اردن که تعداد آن به پنج اردوگاه می رسد، بیش از 100 هزار نفر را در خود جای داده اند، در حالی که سایر آوارگان در شهرها و روستاهای اردن به سر می برند.

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846726

وبگردی