آفتاب

آمادگی فعالان برای برگزاری اعتراضات در جریان نشست سران گروه 7

آمادگی فعالان برای برگزاری اعتراضات در جریان نشست سران گروه 7

فعالان سیاسی و اجتماعی خود را برای برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در جریان برگزاری نشست سران گروه هفت کشور صنعتی در آلمان آماده می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه آبند سایتونگ چاپ آلمان، در حالی که تنها یک روز به آغاز نشست سران گروه 7 در ایالت بایرن آلمان باقی مانده، گروه های فعال سیاسی و اجتماعی اعلام کردند مهیای برگزاری تجمعات اعتراضی در حین برگزاری این نشست هستند.

بر این اساس گروه های جوانان به ویژه قصد دارند خواسته های خود را در این تجمعات اعتراضی به گوش رهبران کشورهای گروه 7 از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا برسانند. در حالی که مقامات برلین می کوشند این نشست با کمترین حاشیه و اعتراض برگزار شود اما گویا این فعالان قصد ندارند کوتاه بیایند.

طبق این گزارش برخی فعالان به رسانه ها گفته اند آنچه که خواست واقعی شهروندان است تنها سخنان زیبا نیست بلکه رهبران غربی باید اقدامی عملی برای حل مشکلات جهان بکنند. نشست سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت قرار است طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در کاخ تاریخی المائو واقع در مونیخ برگزار شود.

در همین راستا بیش از 17 هزار نیروی امنیتی و 13 فروند بالگرد پلیس مسئول حفظ امنیت این نشست شده اند. پلیس آلمان همچنین در رفت و آمد شهروندان و خودروها تا شعاع شانزده کیلومتری محل برگزاری این نشست در یکی از کاخ های تاریخی بایرن محدودیت هایی قائل شده است.

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846663

وبگردی