آفتاب

لاریجانی: نگاه به قم باید نگاه به ساماندهی یک شهر بین المللی باشد

لاریجانی: نگاه به قم باید نگاه به ساماندهی یک شهر بین المللی باشد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نوع نگاه به شهر قم باید نگاه به سامان دهی یک شهر بین المللی باشد لذا مسوولان باید تلاش گسترده ای دراین راستا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی عصر روز جمعه در مراسم تقدیر از سرپرست شهرداری قم و معارفه شهردار جدید قم در سالن جلسات شهرداری، افزود: شهردار قم مسئولیت مهمی را بر عهده گرفته است البته آقای سقائیان نژاد فردی با تجربه و دنیا دیده و توانمند است که باید توجه داشت شورای اسلامی شهر به همراه شهردار در جهت عمران قم مسئولیت سنگینی را عهده دار هستند.

وی خاطرنشان کرد: قم پایگاه مهم فرهنگی در جهان اسلام و تبلور تفکر اصیل اسلامی است از این رو باید نگاهی بین المللی در جهت رفع مشکلات قم داشته باشیم و با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت عمران این شهر تلاش کنیم.

لاریجانی با تاکید بر لزوم بهره گیری از افراد کارآزموده و توانمند در مدیریت شهری اظهار داشت: از همه ظرفیت های مهم در راستای عمران و آبادانی قم باید استفاه کرد.

وی افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب قم دچار عقب ماندگی های متراکمی است که از دوران طاغوت بر جای مانده بی شک با عزم شهردار جدید می توان مشکلات را رفع کرد و بسترهای لازم را در جهت جذب سرمایه گذاران را فراهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه های قم کمبود فضای سبز است که در این زمینه می توان با افزایش سرانه فضای سبز، هوای قم را تلطیف کرد.

وی اظهار کرد: کلان شهرها یکی از مشکلات مهم در کشورهای در حال توسعه می باشد با توجه به افزایش جمعیت در شهرها باید در جهت ممانعت از رشد جمعیت شهرها و مهاجرت بی رویه حرکت کرد.

رئیس قوه مقننه بیان داشت: با توجه به امکانات محدود در برخی از محلات قم به خصوص در نیروگاه و پردیسان باید در جهت توسعه امکانات شهری تلاش جدی صورت پذیرد همچنین مترو و منوریل به عنوان پروژه های مهم شهری باید تکمیل گردد.

وی گفت: مشکلات مالی موجب شده تا مساله مترو پیچیده و دشوار شود از طرفی وجود بدهی های قم نیازمند به حضور سرمایه گذاران در اجرای پروژه ها است.

لاریجانی تاکید کرد: برنامه های راهبردی باید به سمت رفع محرومیت از مناطق قم باشد در این راستا امید است شهردار با بهره گیری از ظرفیت های فعلی در تحقق اهداف عمرانی تلاش کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مرتضی سقاییان‌نژاد به عنوان شهردار قم معرفی شد.

سرپرست شهرداری قم در این مراسم گزارشی از فعالیت های خود ارائه کرد و گفت: با توجه به جایگاه مهم حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران خدماتی ارائه شد که تا حدودی رضایت نسبی زائران را در پی داشت البته همدلی و همزبانی مسئولان اجرایی در پیشبرد اهداف موثر بود.

مجید متین فر افزود: یکی از مولفه های مهم توجه به معماری اسلامی در نمای قم است که در این زمینه برنامه هایی را در دست اجرا قرار دادیم و تلاش شد برنامه های نیمه تمام به ثمر برسد.

وی در پایان از عرضه 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای انجام پروژه مترو در قم خبر داد و گفت:این اوراق در آینده نزدیک عرضه خواهد شد تا با تامین اعتبارات لازم این پروژه مهم به سرانجام برسد.

انتهای پیام

کد N846654

وبگردی