آفتاب

نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها: از جنگ و تهدیدهای شما نمی‌هراسیم

نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها: از جنگ و تهدیدهای شما نمی‌هراسیم

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به صهیونیست ها گفت: اگر شما گمان می کنید که ما در قلمون مشغول هستیم، بدانید این مساله هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد و من به ملت لبنان می گویم که از این تهدیدها نهراسند‬‎.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که به همت جمعیت کشاف المهدی(ع) برگزار شد درباره موضوعات سیاسی، داخلی، منطقه‌ای سخنرانی می‌کند.

وی در آغاز سخنانش ولادت صاحب عصر و زمان امام مهدی(ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که همه ما را از یاران و انصارش قرار دهد.

نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار در حال پخش است، افزود: به برخی مسائل مایلم اشاره کنم عنوان اول مربوط به دشمن صهیونیستی است. دشمن چند روز پیش رزمایشی در داخل اراضی اشغالی با عنوان نقطه تحول8 برگزار کرد.

در جنگ 33 روزه نبرد را به داخل خاک دشمن کشاندیم

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: دشمن اسرائیلی اعتراف کرد که در جنگ جولای 2006 پیروز نشد و چیز جدیدی اضافه شد که آن وارد کردن جبهه داخلی به جنگ بود و اسرائیل مجبور شد رزمایش هایی در جبهه داخلی برگزار کند. جهبه داخلی همواره از جنگ ها دور بود اما در جنگ جولای، جنگ به داخل خاک دشمن کشانده شد‬.

وی افزود: به مناسبت برگزاری این رزمایش، شماری از مسئولان اسرائیلی، تهدیدهایی را علیه لبنان بر زبان جاری کردند، تهدید به انفجار و کوچاندن مردم‬‎ . اولا این تهدیدها بخشی از جنگ روانی است که ما از زمان شکل گیری این رژیم به آن عادت کرده ایم، بخشی از سلاح دشمن برای وارد کردن شکست به ملت‌های عرب، جنگ روانی بود‬.

به گزارش تسنیم، نصر الله گفت: این رژیم از لحظه ای که تاسیس شد [موجودیتش] مبتنی بر کشتار، انفجار و جنایات بود و لبنانی ها و ملت های منطقه به یاد دارند که دشمنی به نام اسرائیل وجود دارد و این ماهیت تجاوزکارانه دشمن است که در اظهارات مسئولان رژیم نشان داده می شود‬.

از تهدیدات دشمن هراسی نداریم

وی خطاب به صهیونیست ها گفت شما این حقیقت را درک کردید که ارتش شما شکست خورد و به همین سبب با این رزمایش که اعتراف کاملی است به این که مقاومت، توانمندی هایی دارد که تمام این مناطقی که در آن رزمایش برگزار می شود، در تیررس آن قرار دارد‬‎. این مساله واضح و قطعی است و سرکردگان دشمن و جامعه دشمن می دانند که این تهدیدها هرگز سبب تقدم و تاخر هیچ چیزی نخواهد شد، ما نه از جنگ شما می ترسیم و نه از تهدیدهایتان‬‎.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر شما گمان می کنید که ما در قلمون مشغول هستیم، بدانید این مساله هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد و من به ملت لبنان می گویم که از این تهدیدها نهراسند‬‎.

جزئیات نبرد عرسال و قلمون

نصرالله درباره عرسال و قلمون گفت : در هفته های گذشته پرونده ای مطرح شد که لبنان آن را با قدرت مطرح کرد نامش شهرک عرسال و تپه های عرسال و اشغال این مناطق از سوی تروریست ها بود‬‎. اولا در موضوع شهرک عرسال، ما صریح و شفاف بودیم، تاکید می کنم که به این فکر نکرده بودیم و برنامه ریزی نکرده بودیم و هیچ یک از ما نگفته بود که می خواهیم وارد شهرک عرسال شویم، بلکه همواره می گفتیم که این شهرک اشغال شده است و مسئولیت آزادی آن، بر عهده دولت و ارتش لبنان است‬‎.

‫وی افزود: ما تمام ویژگی های موجود در شهرک عرسال را می دانیم، در موضوع تپه های عرسال، ما بسیار واضح و شفاف بودیم، ما در برابر یک نمونه ای از نفاق سیاسی و گمراه سازی سیاسی و بهره برداری شوم سیاسی بودیم‬‎. برخی افراد، نبردی را ابداع کردند که نامش شهرک عرسال بود و به زعم خود آمدند از آن دفاع کنند، آنها القا می کنند که حزب الله می خواهد وارد شهرک عرسال شود، در حالی که این مساله صحت ندارد و (ادعای آنها)نفاق و دورویی است‬‎

درصدد ورود به شهرک عرسال نیستیم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما درصدد ورود به شهرک عرسال نیستیم، زیرا این مسئولیت ارتش و دولت است و از تمام کسانی که از این مساله برای دامن زدن به مسائل طایفه ای بهره برداری می کنند، می خواهم از این کار دست بردارند.مساله این است که شهرک عرسال از بحث و جدال سیاسی خارج شده است و بر عهده فرماندهی ارتش لبنان است، لبنانی ها به این چشم دوخته اند تا ارتش به این مسئولیت ملی و بزرگ و بسیار مهم عمل کند‬‎

نصرالله افزود: در موضوع تپه های عرسال، آن چه سبب تسریع امور شد، تجاوز افراد مسلح به مراکز ارتش سوریه و مقاومت بود، این تجاوز مستقیم میدانی بود که نبرد قلمون را جلو انداخت و این چیزی بود که تقریبا در تپه های عرسال رخ داد ما متجاوز نیستیم بلکه آزادکننده و مقاوم هستیم.‬‎

‬‎وی گفت: آن زمان که اسرائیل خانه های ما را ویران می کرد و خانه هایش سالم می ماند، گذشت، زمانی که زیر ساخت های ما را ویران می کرد و زیر ساخت های سالم می ماند، گذشته است، زمانی که شهروندان ما را بیرون می راند و شهروندانشان در شهرک ها می ماندند، هم گذشت، این مسائل از سال 2006 به پایان رسید‬‎.

آزادی ده‌ها کیلومتر از اراضی اشغالی گروههای تکفیری

نصرالله تصریح کرد: آن چه رخ داد، بزرگتر از سال 2006 است، مقاومت به کوچاندن میلیون‌ها اسرائیلی در هر جنگی که بر لبنان تحمیل می شود، تهدید می‌کند.‬‎

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آن چه سبب تسریع در نبرد تپه های عرسال شد، تجاوز جبهه النصره به تپه‌های یونین بود، نبرد همچنان ادامه دارد و ما توافق کردیم که نبرد خود گویای همه چیز است، ده ها کیلومتر مربع از اراضی اشغالی با تلاش‌های رزمندگان مقاومت آزاد شد‬.

دست برتر رزمندگان مقاومت در قلمون و عرسال

همچنین پیشروی مهم و بزرگری در تپه های فلیطا در منطقه قلمون حاصل شد که دستاوردهای روزهای اخیر عملا و بدون هر گونه بحث و حرف و حدیثی سبب می شود که رزمندگان مقاومت دست بالا را چه در تپه های قلمون یا تپه های عرسال داشته باشند‬‎ . ما اعلام کردیم اگر دولت از مسئولیت خود شانه خالی کند، مردم بعلبک هرمل هرگز از مسئولیت خود شانه خالی نخواهند کرد و در عمل هم عشایر آمادگی خود را برای ایستادگی و فداکاری اعلام کرده‌اند‬.

4949

 

کد N846640

وبگردی