آفتاب
آیت الله موحدی کرمانی:

مسئولان در قبال حفظ ارزش وآرمانهای امام (ره) بی تفاوت نباشند

مسئولان در قبال حفظ ارزش وآرمانهای امام (ره) بی تفاوت نباشند

ارومیه – امام جمعه موقت تهران و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز کشور خواستار هوشیاری و آگاهی بیش از پیش مسئولان نظام در خصوص حفظ ارزشهای اسلامی و آرمانهای والای امام راحل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی ظهر پنجشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه امروز با توجه به اوضاع کشور و نیز منطقه حفظ و ترویج ارزشهای اسلامی و آرمانهای والای امام راحل ضروری است اظهارداشت: فراموش کردن اصول و پرداختن به فرعیات و امور پیش پا افتاده و پراکندگی انسانهای صالح و دلسوز و روی کار آمدن افراد ناصالح و ناشایست موجبات تضعیف حکومت می شود که باید بسیار مراقبت و هوشیار باشیم که این چنین نشود.

وی ادامه داد: بر اساس حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه چهار چیز عامل سقوط یک حکومت می شود تضییع اصول، توجه به فروع به جای اصول، مسئولیت پیدا کردن انسانهای نالایق و کنار زده شدن انسانهای لایق از جمله مواردی است که اگر در یک حکومت پیدا شود نشان دهنده سقوط آن حکومت است.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه به ویژگی و خصایص بازر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مردم ایران در زمان قبل از انقلاب نماز می خواندند، روزه می گرفتند و قرآن می خواندند ولی از هیچ یک از مسائل اجتماعی و سیاسی کشور خبر نداشتند و این قیام بزرگ امام راحل بود که مردم ایران را از جهل و نادانی به سوی نور و روشنایی سوق دادند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور اظهارداشت: امام خمینی (ره) در قبال نجات ایران و اسلام احساس وظیفه کردند در حالی که کمتر کسی این احساس مسئولیت و وظیفه را می کرد و امام (ره) همواره می فرمود که اگر اتحاد داشته باشیم می توانیم دست شاه و ایادی مزدورش را از این کشور قطع کنیم.

وی تاکید کرد: آقایانی كه حكومت را به دست گرفته اند به چند نكته بایستی توجه نمایند اول اینكه مبادا امر به معروف و نهی از منكر در بین شما فراموش و به آن عمل نشود، دیگر اینكه مردم باید به عملكرد مسئولین دقت كنند و نكته دیگر اینكه مسئولان باید دلسوزانه به انسان هایی كه گرفتار فساد و تباهی شده اند با بیان نرم امربه معروف و نهی از منكر کنند.

نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و جلوگیری از فسادهای مالی در کشور بیان داشت: توجه به فرهنگ بخصوص در راستای ریشه کن کردن بد حجابی و کاهش بی حجابی در جامعه از مواردی است که باید مسئولان فرهنگی کشور با شجاعت و قاطعیت تمام در جهت رفع آن برآیند تا دچار شبیخون فرهنگی دشمن قرار نگیریم.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین به مفاسد اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر احساس می شود در ادارات رشوه گرفته می شود آیا نمی توان این ادارات را اصلاح كرد كه قطعا می شود فقط همت می خواهد و عزم جدی چرا که مسئولان در برابر چنین معضلاتی جوابگو هستند و نباید بیش از این خود را به خواب بزنند و چشم به این اتفاقات ناگوار در کشوری همچون ایران ببندند.

وی با بیان اینکه مسئولین بیدار باشند چرا كه دشمن خیلی بیدار است و نقشه ها و توطئه های بسیاری برای ایران دارد، به مذاکرات ایران و ۱+۵ اشاره کرد و  گفت:‌ همان طوری كه مقام معظم رهبری نیز فرمودند تیم مذاكره كننده نیز از دلسوزان نظام هستند اما باید بیدار باشند تا آمریكا سرشان كلاه نگذارند.

آیین معنوی بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

کد N846608

وبگردی