آفتاب
وزیر دادگستری:

در 20 ماه گذشته هیچ فساد بزرگی در کشور رخ نداده است

در 20 ماه گذشته هیچ فساد بزرگی در کشور رخ نداده است

وزیر دادگستری امام راحل را مظهر دینداری و نمونه تقید، اخلاص و دینداری دانست و گفت: عقلانیت وجه برجسته رفتار امام در تمامی صحنه‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک با بیان این‌که «حوادث بسیاری در 15 خرداد از 26 سال قبل تاکنون رخ داده و پیام‌های بسیاری را با خود حمل کرده و اشاعه داده است» افزود: حرکت صادقانه و خالصانه مردم در پشتیبانی از رهبر کبیر انقلاب دستاورد پیوند امام و امت بود.

وی استقبال پرشکوه امت از امام در 12 بهمن 57 و برگزاری بزرگترین و بی نظیرترین مراسم تشییع یک رهبر در تاریخ پس از رحلت ایشان که با حضور میلیون‌ها نفر رخ داد را نشانه این پیوستگی میان مردم و امام دانست و افزود: امام، رهبری تمام عیار و در تمامی زمینه‌ها برجسته و الگو بود.

وی با بیان این‌که «دشمن شناسی از جمله مشکلات و نقاط ضعف مدیران و رهبران است، اما امام راحل نشان داد که به خوبی دشمن را می‌شناسد و ملت خود را نیز متوجه مکر و حیله دشمنان کرد» افزود: شناخت دشمن اصلی و ایستادگی و قاطعیت در برابر دشمن همواره مورد تاکید امام بود.

پورمحمدی اظهار کرد: امام راحل همواره اسلام آمریکایی و متحجر را محکوم کرده و جنایات آل سعود را بواسطه نقش خطرناکی که علیه امت اسلام ایفا کرده‌اند غیرقابل گذشت می‌دانست.

وی با تاکید بر این‌که «امام محافظه‌کار نبود و علیرغم سن بالا سرشار از روحیه انقلابی بود» افزود: امام برای خود و امتش هدفی بسیار بزرگ و والا ترسیم کرده و ملت را در راستای دستیابی به این هدف روشن راهنمایی کرد.

پورمحمدی با بیان این‌که «اهداف کوچکی که رهبران نهضت‌ها برای مردم خود ترسیم می‌کنند آنان را مایوس می‌کند» افزود: مردم ایران هدفی بزرگ را پیش رو داشتند و هنوز هم در تلاش برای دستیابی به این هدف والا هستند.

وی این هدف را دستیابی به نظام اسلامی کامل براساس آموزه‌های دین و معارف و تعالیم والای دین اسلام عنوان کرد و افزود: انسان‌ها نیازمند جامعه‌ای پاک و متعالی هستند که پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

پورمحمدی با تاکید بر این‌که «امام راحل به دنبال تحقق حاکمیت حق و اجرای عدالت بود و این دو هدف بزرگ همواره در استراتژی وی دنبال شد تا در نهایت نظام سیاسی بر پایه عدل شکل بگیرد» افزود: امام این اهداف را به خوبی مدیریت کرد و نشان داد مدیریت کامل چیست و چگونه اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: امام راحل یک الگوی کامل برای تمامی اقشار از جمله اندیشمندان، سیاستمداران، متفکران، رزمندگان و ... بوده و مصداق واقعی انسان کامل بود.

پورمحمدی با بیان این‌که «تقارن میلاد با سعادت امام زمان(عج) با ایام رحلت امام خمینی(ره) یک پیوند عجیب و قابل توجه است» افزود: امام به عنوان یک منتظر واقعی برای زمینه سازی جهت تحقق حکومت جهانی امام زمان(عج) تلاش کرد و معنای واقعی انتظار و منتظر واقعی را به مردم نشان داد.

وی افزود: منتظر واقعی به دنبال خوبی و نجات بوده و انسان مهدوی باید زندگی مهدوی داشته باشد.

پورمحمدی گفت: دلیل توجه ویژه دنیا به ایران اسلامی پرچمداری نهضت مهدوی توسط این کشور است.

وی حمایت ایران از مستضعفان جهان را حاصل تاثیرگذاری فرهنگ مهدویت بر این کشور دانست و افزود: در راه تعمیق فرهنگ مهدویت و انتظار باید جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت بکشانیم و این وظیفه الهی و دنیایی مقدس و قانونی ماست که انجام آن اجر بزرگی نزد پروردگار برای انسان به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه با تاکید بر جدیت دولت در این راستا افزود: جریان استکبار از هیچ تلاشی علیه انقلاب و ایران فروگذار نکرده و فشارهای خود بر مردم و دولت ایران را همچنان ادامه می‌دهد. دشمن حتی در زمان مذاکرات نیز اعمال فشار تحریم‌ها بر ملت ایران را ادامه داده و یک لحظه از این اقدام کوتاهی و غفلت نمی‌کند.

پورمحمدی با اشاره به تلاش مجدانه دولت برای ساماندهی اوضاع علیرغم تمامی کمبودها گفت: کاهش تورم و کنترل نقدینگی از دستاوردهای این تلاش است.

وی با بیان این‌که «در دو ماه ابتدای سال جاری به طراز مثبت تجاری دست یافته‌ایم» گفت: همواره واردات‌مان بیشتر از صادرات بوده است، اما در دو ماه گذشته صادرات مان 1.5 میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده و این مهم نشان می‌دهد که علیرغم وجود مشکلات با برنامه ریزی می‌توان به هدف رسید.

پورمحمدی بر لزوم ادامه این مسیر با گام‌های مطمئن و استوار تاکید کرد و گفت: واگذاری مسئولیت‌ها به بخش خصوصی و مردمی واقعی بر اساس آنچه در اصل 44 قانون اساسی آمده از راهکارهای دستیابی به رشد اقتصادی است. اینکه رشد اقتصادی باید از درون ایجاد شود به معنای واگذاری امور به مردم است.

وی افزود: دولت از 18 ماه گذشته تلاش بسیاری را بکار بسته است تا واگذاری‌ها به بخش خصوصی در مسیر توسعه صورت بگیرد و دستاورد این تلاش دستیابی به آهنگ هرچند آرام، اما مثبت اقتصادی و گذشتن از خط رکود به سمت نقطه سربه سر و برداشتن یک گام به سمت رونق است.

پورمحمدی هدف‌گذاری دولت را درست دانست و با بیان این‌که «با ادامه این سیاست‌ها و با اتکا به مردم می‌توان از رکود و تورم خارج شد و تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را ممکن کرد» جلوگیری از افزایش حجم دولت را در 20 ماه گذشته مورد توجه و تاکید دولت عنوان کرد و افزود: گسترش و تقویت دولت الکترونیک در این زمینه بسیار مهم است.

وی افزود: باید مراحل را با دقت و حوصله پشت سر بگذاریم تا خدمات سهل و کم هزینه به مردم ارائه شده و پستوهایی که در مسیر مردم سنگ اندازی می‌کنند برچیده شوند.

پورمحمدی افزود: آئین نامه گردش آزاد اطلاعات تصویب شده و براساس آن تمامی تصمیمات دولت باید با شفافیت برای مردم تبیین شود. براین اساس هیچ اتاق پنهان و دربسته‌ای وجود ندارد و مردم باید بدانند این تصمیمات چرا و برچه اساسی اخذ شده و نحوه اجرای آن چگونه است.

وی با تاکید بر این‌که «انسان در اتاق شیشه‌ای تخلف نمی‌کند» افزود: عزم دولت برای مبارزه با فساد جدی است و در 20 ماه گذشته هیچگونه فساد بزرگی در کشور رخ نداده است. هرچند پرونده‌های فساد بزرگی از گذشته وجود دارد که در حال رسیدگی است.

پورمحمدی ایجاد چنین پرونده‌هایی را ناشی از بی انضباطی و کم نظارتی دانست و افزود: باید با جدیت و نظارت فراگیر و با تواصی به حق و صبر و اعتماد به یکدیگر مسکلات را برطرف کنیم.

وی رویکرد دولت در عرصه جهانی را حفظ عزت رهبری، مردم و انقلاب عنوان کرد و گفت: ملت ایران ملتی متمدن است و نباید اجازه دهیم نسبت‌هایی همچون تروریست، تندرو و ... به این کشور و مردم آن داده شود چراکه ما براساس استدلال و منطق سخن می‌گوییم.

پورمحمدی با تاکید بر این‌که «نباید در صحنه‌های اصلی دنیا غایب باشیم» این غیبت را مخاطره آمیز دانست و افزود: دشمن به دنبال ایجاد فضای ایران هراسی و شیعه هراسی است و دولت باید سلاح دشمن را در این مسیر کند کند. امروز سلاح آمریکا و اسرائیل از دو سال پیش کندتر شده و دولت با حفظ اصول و آرمان‌های نظام و انقلاب و حفظ خطوط قرمز، در حال کندتر کردن این سلاح است.

وی تاکید کرد: دولت در تلاش است با تدبیر و استدلال قوی از تمامی طرفیت خود جهت حضور در صحنه و مشارکت در صحنه‌های مهم بین المللی استفاده کرده و از حق ملت ایران دفاع کند.

پورمحمدی با بیان این‌که «به صرف اینکه دشمن حیله‌گر و مکار بوده و دبه در می‌آورد نباید از حقوق خود کوتاه بیاییم» گفت: باید با هوشیاری و با تکیه بر پشتیبانی مردم و در سایه حمایت رهبری برای احقاق حقمان تلاش کنیم.

پورمحمدی در جریان سفر به استان مرکزی از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا اراک نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N846559

وبگردی