آفتاب

پیکر آیت‌الله آصفی در قم تشییع شد

پیکر آیت‌الله آصفی در قم تشییع شد

پیکر آیت‌الله محمد علی آصفی نماینده رهبر انقلاب در نجف اشرف روز جمعه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در قم تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، در پی درگذشت آیت‌الله محمد علی آصفی پیکر این مرحوم پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله مکارم شیرازی، از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا چهار راه شهدا تشییع شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، علما، روحانیان و عراقی های ساکن قم برگزار شد.

پیکر نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف، بنا بر وصیتش قرار است برای خاکسپاری به نجف اشرف منتقل شود.

آیت الله محمدمهدی آصفی در سال 1316 هجری شمسی در یک خانواده روحانی در نجف اشرف متولد شد؛ پدر وی مرحوم آیت الله شیخ علی محمد آصفی بروجردی(ره) از علما و فقهای نجف بود.

وی از بارزترین شاگردان علامه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر بود و تالیفات فراوانی در علوم اسلامی و در دفاع از مقدسات و مصالح اسلامی از خود به جای گذاشت و شاگردان بسیاری پرورد.

آیت الله آصفی مدتی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود و در سال های اخیر نیز در نجف اشرف مستقر شد و مدرسه علمیه ای بنا نهاد و ضمن نمایندگی مقام معظم رهبری، مجمع اهل بیت(ع ) را در عراق راه اندازی کرد و منشاء خدمات بسیاری بود.

وی که مدت ها از بیماری سرطان رنج می برد، روز گذشته (پنجشنبه) پس از ادای نماز صبح دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار آخرت شتافت.

انتهای پیام

کد N846550

وبگردی