آفتاب
حجت الاسلام تقوی تاکید کرد:

توجه بیشتر مسئولان به نیازهای فرهنگی جوانان و نوجوان ضروری است

توجه بیشتر مسئولان به نیازهای فرهنگی جوانان و نوجوان ضروری است

گرمسار - رئیس شورای سیاستگذرای ائمه جمعه کشور ساخت مصلاها در کشور را برای تحقق اهداف فرهنگی و مذهبی نظام مهم برشمرد و گفت: مسئولان به نیازهای فرهنگی قشر جوان و نوجوان جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی پیش از ظهرجمعه در نشست ائمه جمعه و جماعات و همچنین اعضای ستادهای نماز جمعه شهرستانهای گرمسار و آرادان، مشارکت مردمی را لازمه پیشبرد اهداف فرهنگی خصوصا در مصلاهای سطح کشور دانست و گفت: پروژه مصلاهای سطح کشور از اهمیت ویژه ای برای نظام برخوردارند.

وی سهیم کردن مردم در مسائل فرهنگی و مذهبی را در راستای تحقق شعار سال ضروری دانست و گفت: توجه به اشتراکات مذهبی برای ایجاد همدلی و امید در جامعه قابل توجه است.

رئیس شورای سیاستگذرای ائمه جمعه کشور خواستار توجه مسئولان استان برای تسریع در ساخت مصلای گرمسار شد و تصریح کرد: این مهم نیازمند برنامه ریزی و همکاری همه جانبه است.

تقوی ساخت مصلاها در کشور را برای تحقق اهداف فرهنگی و مذهبی نظام مهم برشمرد و افزود: نوجوان و جوان اولویت مخاطبان در این برنامه ها هستند و می طلبد تا متولیان ساخت مصلاهای سطح کشور بر اساس نیازهای این گروه سنی به امر مهندسی و ساخت و تجهیز این مراکز بپردازند.

وی بر ضرورت گسترش نشاط اجتماعی تاکید کرد و افزود: دشمنان نظام، نشاط و امید اجتماعی را عاملی برای حضور حداکثری مردم در سطح جامعه و حرکت رو به جلوی آن می دانند و از آن هراس دارند که این مهم توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.

رئیس شورای سیاستگذرای ائمه جمعه کشور ظهور منجی را بارزترین و شاخص ترین امیدها دانست و افزود: ایجاد حکومت اسلامی توسط امام خمینی (ره) در راستای همین امید آفرینی بود.

تقوی همچنین با یادآوری سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مدرسه فیضیه قم، تصریح کرد: این امر نقطه آغاز انقلاب مردم غیور ایران اسلامی بود که باعث محکم شدن ریشه های انقلاب شد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه امر مصلاهای نماز جمعه سنگ بنای توسعه فرهنگ در جوامع اسلامی است، تاکید کرد: دشمنان از حضور پر رنگ مردم ما در میعادگاه های نماز جمعه هراس دارند.

غلامرضا کاتب همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار در راستای تکمیل مصلای گرمسار خبر داد و تصریح کرد: با رایزنی های مناسب پیگیر اختصاص اعتبارات بیشتر برای تکمیل این پروژه فرهنگی هستیم.

وی در خاتمه با یادآوری اینکه مصلای نماز جمعه گرمسار بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع مساحت و هفت هزار مترمربع زیر بنا دارد، افزود: امیدواریم مسئولان نسبت به تسریع در تکمیل پروژه اهتمام ویژه ای داشته باشند تا ثمرات مثبت آنرا در شهرستان ببینیم.

کد N846542

وبگردی