آفتاب
آیت الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران مطرح کرد:

انکار امام زمان به بهانه مخالفت با نظام/عدم تحریف سیره عملی امام

انکار امام زمان به بهانه مخالفت با نظام/عدم تحریف سیره عملی امام

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی در دانشگاهها سخنرانی می‌کنند و کتاب می‌نویسند و در مخالفت با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه، به جایی کشیده می‌شوند که اصل وجود امام زمان(عج) را انکار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره امام (ره) و آنچه به سیره ایشان مربوط است، روز گذشته مطالب مهمی فرمودند. خدای متعال بعد از ارتحال امام (ره) این نعمت را به جمهوری اسلامی مرحمت کرد که آن مساله ولایت است؛ ولایت موضوع بسیار مهمی است، چرا که نظام، یک نظام اسلامی و با نظام‌های دیگر فرق اساسی دارد.

وی افزود: تفاوت اصلی نظام ما با نظام‌های دیگر این است که پایه آن، الهی است.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اقدام برخی افراد که بحث‌هایی می‌کنند، کتاب‌هایی می‌نویسند و در دانشگاه‌ها سخنرانی می‌کنند و مساله امام زمان (عج) را زیر سئوال می‌برند، گفت: البته عده‌ای از آنها، دشمن اسلام هستند و پول‌های نفتی از عربستان برای آنها می‌آید که ما با آنها کاری نداریم، اما برخی افراد که شیعه و اهل نماز و روزه هم هستند، گاهی اوقات در مخالفت با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه، به جایی کشیده می‌شوند که اصل موضوع را انکار می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: این موضوع به دلیل آن است که ولی فقیه به عنوان نایب عام امام زمان (عج) قرار دارد؛ در نتیجه حکومت، یک حکومت ولایی و اسلامی می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند بیایند اصل را بزنند، در صورتی که نظام اسلامی یک حرکتی است که به نظام جهانی امام زمان (عج) وصل می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سیره امام (ره)، تاکید کرد: اساس این بحث‌ها، همان مساله معنوی بودن انقلاب است و یکی از امتیازات امام (ره)، باخدا بودن بود.

وی ادامه داد: بنده در لحظات آخر عمر امام (ره) بالای سر ایشان بودم که پزشکان از حال ایشان مأیوس شدند. در هنگام نماز مغرب وقتی صدای اذان بلند شد، برخی اعضای دفتر ایشان، در گوش امام (ره) گفتند، امام وقت نماز است و امامی که در حالت اغما بود، چیزهایی را بر لب می‌گفت که در آن هنگام پزشکان گفتند امام برگشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: این یعنی نماز به وجود امام رفته بود. توجه به خدا، سیره عملی امام (ره) را شکل داد که چند مورد از این سیره را رهبری روز گذشته اشاره کردند.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار کرد: این حقایق را باید نگاه داشت و تحریف نکرد. خوشبختانه سیره عملی قابل تحریف نیست، چرا که تحریف در معنا صورت می‌گیرد و در عمل نمی‌شود چیزی را تحریف کرد.

وی افزود: اینکه امام (ره) در برخورد با بیگانه و مسائل داخلی و جهان اسلام چگونه عمل کرد را نمی‌توان تحریف کرد و اینکه دشمن نباید از اختلافات استفاده کند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که این جنگی که دشمن شروع کرده، یعنی جنگ نیابتی؛ به معنای استفاده از مسلمانان و تکفیری‌ها در این جنگ است، تحریف‌شدنی نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: امام (ره) به مساله وحدت جهان اسلام اصرار داشت و یا مساله توجه در اقتصاد و تأمین زندگی مردم و مساله‌های سیاسی و مبارزه با دشمنان و فریب دشمن را نخوردن و اسرار خود را در اختیار بیگانگان قرار ندادن، از سیره امام (ره) قابل تحریف نیست.

آیت‌الله امامی کاشانی تاکید کرد: این یک مساله‌ای است که باید به آن توجه کرد که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب همان سیره را امروز در پیش گرفته‌اند و پیش می‌برند اما گاهی مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که باید از آنها عبور کرد که امیدواریم فضل خدا، نظام اسلامی را کمک کند و خداوند در برخی از مسائل از جمله مساله هسته‌ای، جمهوری اسلامی را در تمام موارد حمایت کند.

وی با اشاره به مساله آموزش و پرورش و بحث توجه به نسل جوان، تصریح کرد: باید به نسل جوان پرداخت و توجه ویژه‌ای به آن کرد. امام (ره) در حوزه قم، طلبه‌های بسیاری را داشت که آنها را با اخلاق آشنا می‌کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان گفت: آموزش و پرورش، آموزش عالی، اساتید و معلمین باید توجه داشته باشند که کسانی که آموزش می‌دهند، باید چه انسان‌هایی باشند و از چه شرایطی برخوردار باشند که این بحث همواره باید مورد توجه جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

کد N846469

وبگردی