آفتاب
امامی کاشانی:

نظام جمهوری اسلامی به نظام جهانی امام زمان (عج) وصل می‌شود

نظام جمهوری اسلامی به نظام جهانی امام زمان (عج) وصل می‌شود

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر این‌که پایه نظام جمهوری اسلامی معنوی و الهی است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ان‌شاءالله به نظام جهانی امام زمان (عج) وصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران همگی را به تقوای الهی توصیه کرد و به سالروز شهادت شهدای 15 خرداد و درگذشت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی گفت: مسأله ولایت مسأله مهمی است و نظام اسلامی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد و آن این است که پایه نظام اسلامی، الهی و معنوی می‌باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین تصریح کرد: کسانی که در دانشگاه‌های داخل و خارج سخنرانی می‌کنند و کتاب می‌نویسند و مسأله امام زمان (عج)‌ را زیر سوال می‌برند بعضاً افرادی شیعه و اهل نماز هستند. البته برخی نیز دشمنان اسلام هستند که پول‌های نفتی از عربستان برایشان می‌آید و ما به آنها کاری نداریم.

وی افزود: اظهارات آن افراد شیعه و اهل توجه به دین و اسلام اشکالی پیش می‌آورد و آن این است که گاهی مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آنها را به جایی می‌کشد که اصل بحث را انکار کنند. ولی فقیه به عنوان نایب عام امام عصر (عج) است و در حقیقت حکومت، حکومتی ولایی و اسلامی می‌شود و مردم باید بر همان اساس که جنبه معنوی است سیر کنند.

ادامه دارد...

کد N846460

وبگردی