آفتاب
امام جمعه یزد:

توجه به هشدارهای رهبری توطئه‌های دشمن را از بین می‌برد

توجه به هشدارهای رهبری توطئه‌های دشمن را از بین می‌برد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که کشور با هدایت‌های مقام معظم رهبری در جهات مختلف به پیش رفته است، گفت که توجه به هشدارهای ایشان جلوی توطئه‌های دشمن را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله ناصری یزدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در مسیر انقلاب طبیعی است هرچه شخصیت انقلاب کننده باعظمت‌تر و جامع‌تر باشد، نتیجه‌ای که حاصل می‌شود کامل‌تر است. خدای متعال هم از کامل‌ترین انسان‌ها مثل رسول خدا (ص) و ائمه (ع) برای هدایت انسان‌ها استفاده می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در صدر اسلام بعد از پیامبر (ص)، مسلمان‌ها دچار یک اشتباه شدند و عظمتی که باید قائد اسلام داشته باشد را حذف کردند و در طول تاریخ به افرادی مبتلا شدند که اسلام را ضایع کردند. اما انقلاب ما بعد از پیامبر اکرم (ص) در جمیع جهات بی‌سابقه بود هم در ماندگاری، هم گستردگی و هم محتوا،‌ اصالت، مردمی بودن و خدایی بودنش استثناء است.

امام جمعه یزد ادامه داد: انقلاب ایران از تمام انقلاب‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده شرایط کمال بیشتری دارد و همه اینها در شخصیتی مثل امام (ره) متبلور شده بود که از نظر مسایل شخصیتی، شجاعت، مدیریت، خدایی بودن، عالم بودن، آگاه بودن، پشتکار داشتن، قوی بودن، مقاوم بودن همه اینها را خداوند در وجود این مرد بزرگ گذاشته بود.

ناصری یزدی اضافه کرد: امام اصل و وسعت دهنده انقلاب اسلامی ایران بود و در این مدیریتی که خداوند ایشان را مأمور کرده با کمال برنامه‌ریزی راه را طی می‌کند و انقلاب را در یک زنجیره پیش می‌برد. ایشان در تمام این مراحل سفیر خدا بود و انقلاب را اداره کرد.

وی ادامه داد: یکی از مراحل شروع انقلاب این است که درایت امام (ره) باعث شد انقلاب به نحو سریعی آغاز شود و مردم بیدار و آگاه شوند. تبعید امام (ره) به نجف مرحله دیگر انقلاب بود. یکی از ارکان جهاد امام (ره) در نجف این بود که به امیرالمومنین متصل شد و با ایشان انس گرفت. علمای بزرگ درآن زمان با شخصیت دانشمند، فاضل و عارف امام (ره) آشنا شد؛ کسی که دلش برای مردم می‌سوخت.

امام جمعه یزد تصریح کرد: زمانی که امام انقلاب را شروع کرد، نگفت که می‌خواهم حکومت تشکیل بدهم و دستگاه سلطنت باید از بین برود. اگر ایشان بدون مقدمه این مسأله را مطرح می‌کرد دشمنان نقشه می‌کشیدند و در قدم‌های اول امام (ره) را از بین می بردند. اما امام (ره) اول سراغ مردم رفت و مردم را بیدار کرد.

ناصری یزدی با اشاره به ویژگی ساده زیستی حضرت امام (ره)، یادآور شد: امام (ره) در فرانسه نیز به جهان شناسانده شد و انقلاب را معرفی کرد. شجاعت، ایستادگی و نترسی امام (ره) باعث شده بتواند انقلاب را جهانی کند. همین که شاه از ایران رفت امام (ره) اصرار کرد به ایران برگردد. وقتی ایشان به ایران برشگت، فوراً‌ به بهشت زهرا (س) آمد و گفت که دولت تشکیل می‌دهم و ایجاد مرحله جهانی کردن انقلاب که در پاریس آغاز شده بود، تثبیت شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، اضافه کرد: خدارا شکر می‌کنم بعد امام (ره) خداوند رهبری را قسمت ما کرد و خبرگان رهبری حرکت خوبو ارزشمندی کرد و رهبر معظم انقلاب به ما ارزانی شد. چرا که دشمنان فکر می‌کردند بعد امام (ره) انقلاب از بین می‌رود. اما مسیر دیگری در انقلاب طی شد و الحمدلله با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری از نظر مسایل اسلامی هم عزت کشور و هم از نظر مسایل نظامی، علمی و هسته‌ای پیش رفته‌ایم و رهبری هم هدایت لازم را دارند و هشدارهای لازم را می‌دهند که ان‌شاءالله ما به این هشدارها توجه کنیم و بتوانیم حلوی توطئه‌های دمشن را بگیریم.

انتهای پیام

کد N846450

وبگردی