آفتاب
حجت الاسلام پناهیان:

مبارزه با آمریکا نیازی به جنگ و جهاد ندارد

مبارزه با آمریکا نیازی به جنگ و جهاد ندارد

گرگان- استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای مبارزه با آمریکا نیازی به جنگ و جهاد نیست، جهاد برای توسعه خود ما است وگرنه دشمن را خداوند نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنجشنبه در آئین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد آذربایجانی های مقیم گرگان، لازمه موفقیت دربرار استکبار را رشد و توکل دانست و گفت: ما اگر ضعیف نباشیم ولی تمام موشک های دنیا را داشته باشیم باز هم موفق نمی شویم.

وی افزود: برای مبارزه با آمریکا نیازی به جنگ و جهاد نیست، جهاد برای توسعه خود ما است وگرنه دشمن را خداوند نابود خواهد کرد.

وی با تاکید بر روحیه جهادی و توکل به خداوند حضرت امام خمینی (ره)، گفت: امام نه در وطن و نه در غربت روحیه اش عوض نمی شد، امام یک واقع بین سیاست مدار با توکل بود.

پناهیان با بیان این که امام باور داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، افزود: مسئولان باید کشورهای آمریکایی و اروپایی و دشمنان را چیزی به حساب نیاورند.

وی علت تحریم های اعمال شده علیه کشور را مشکلات داخلی عنوان کرد و گفت: عمده گرفتاری ها و مشکلات مملکت به فتنه 88 باز می گردد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی به اشتباه، جهان مادی را واقعیت می‎دانند و به جهان ماورایی و غیبی، ارزش می‎گویند و آنگاه ارزش‎ها را مقابل واقعیت‎ها قرار می‎دهند که این مسئله از سر جهالت و یا غفلت است که با تأسی از فرهنگ وارداتی ارزش‎ها را چیزی مقابل واقعیت‎ها می‎دانند.

وی افزود: اگر کسی به جمله آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، شک کند به قرآن ایمان و اعتقاد ندارد.

وی تصریح کرد: هر غلطی که آمریکا می کند ناشی از اشتباهات و ضعف ما و برای تقویت ما است.

کد N846441

وبگردی