آفتاب

آمریکا: داعش به دنبال اراضی جدید است

آمریکا: داعش به دنبال اراضی جدید است

العالم نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که نبرد با داعش 3 تا 5 سال طول خواهد کشید و این گروه به دنبال کنترل بر اراضی و مناطق جدید است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "جان کربی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: گروه تروریستی داعش بسیار خطرناک است و همانگونه که در گذشته با آغاز عملیات ائتلاف گفتیم این موضوع بین 3 تا 5 سال طول خواهد کشید.
کربی در گفتگو با شبکه سی ان ان ضمن اعلام این مطلب افزود: بدون شک داعش اخیرا به برخی از موفقیت ها دست یافته است، اما آنها بطور حتم نمی توانند به همان شیوه ای که در ژوئن سال گذشته رفتار می کردند ، به کار خود ادامه دهند و همانند گذشته هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.
کربی تاکید کرد: بدون شک داعش به تلاش خود جهت تصرف اراضی جدید ادامه خواهد داد، و خواهد توانست بر مناطق و اراضی جدیدی تسلط یابد.
وی در ارتباط با انتشار خبری که شمار کشته های عناصر داعش از ابتدای شکل گیری این گروهک تا کنون را ده هزار نفر اعلام کرده ، ابراز داشت: تنها تعداد کشته ها نمی تواند معیار موفقیت در نبرد محسوب شود، بلکه ما در حال ارزیابی شمار تجهیزات نظامی منهدم شده داعش می باشیم و همه اینها در کنار هم می تواند حجم فشار وارد شده بر داعش را مشخص کند.

ادعای آمریکا درخصوص نبرد با داعش درحالی است که برخی طرفها در عراق، ائتلاف آمریکا را به کمک رسانی به عناصر داعش و پشتیبانی از آنها، و نمایشی بودن حملات به این گروه تروریستی متهم می کنند.

4949

 

کد N846396

وبگردی