آفتاب

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: دولت باید زمینه ساز تحقق آرمان های رهبری باشد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: دولت باید زمینه ساز تحقق آرمان های رهبری باشد

ایسنا نوشت:

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به پدیده فردی سازی دین، گفت: فردی سازی دین هیئت ، مداح، منبری، امام جماعت، مسجد و... را بی خاصیت و سکولار می کند. دعای ندبه خنثی زمینه ساز ظهور نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب ، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور آخرین حجت خدا روی زمین، اظهار کرد: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند «جمعیتی از مشرق قیام می کنند و زمینه ساز سلطنت حضرت مهدی(عج) می شوند»، لذا براساس روایات پرچم داران حکومت مهدوی از فشار جنگ و تحریم نمی هراسند.

وی 15 خرداد سال 42 را سرآغاز انقلاب اسلامی دانست و افزود: این انقلاب آغازگر ظهور صغری است، یعنی زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم می کند، اما برای ظهور 5 نوع آمادگی لازم است که در صورت عدم تحقق اینها ظهور اتفاق نمی افتد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران آمادگی فردی را آمادگی اول دانست و با اشاره به الزامات تعجیل در فرج، ادامه داد: جامعه منتظر باید به صورت انفرادی آمادگی پیدا کند. کسی که نمی تواند ساده ترین احکام الهی را در زندگی اش پیاده کند، چگونه می تواند زمینه ساز ظهور باشد؟ اگر مردم آمادگی داشتند اصلا غیبت اتفاق نمی افتاد.

سعیدی بیان کرد: تا امام حسن عسگری(ع) خداوند یک مدل برای هدایت بشر داشت، یعنی رهبران الهی دنبال مردم بروند، اما این مدل تغییر کرد و مردم باید امام دوازدهم را پیدا کنند. رعایت عدالت در خانه، التزام به مبانی و موازین شرعی در درون زندگی بین والدین و فرزندان، رعایت عدالت در سیستم اداری و در مواجهه با ارباب رجوع، دین داری کارگزاران، صرفه جویی و عدم اسراف، رعایت حجاب، رعایت حلال و حرام در تجارت، عدم احتکار و... از جمله مصادیق آمادگی فردی است.

وی حرام خواری را سبب رخ دادن حادثه کربلا دانست و عنوان کرد: سخنان امام حسین(ع) بخاطر لقمه های حرام بر دلها اثر نکرد لذا مردم باید آماده پیاده کردن اسلام شوند، البته پیاده سازی اسلام از دو جنبه آمادگی سبب ساز و آمادگی غیر سبب ساز به ظهور ارتباط دارد. اگر همه مردم به ضوابط دینی عمل کنند، اما شرایط ظهور را فراهم نسازند و قدمی برای امام زمان(عج) بر ندارند، ظهور محقق نمی شود.

سعیدی با بیان اینکه آمادگی جهادی آمادگی دوم و سبب ساز است، تصریح کرد: آمادگی جهادی یعنی اینکه انسان در عین حال که به ظوابط شرعی در زندگی فردی و اجتماعی ملتزم است، شبانه روزی در حال جهاد و مبارزه برای امام زمان باشد. خوشا به حال کسانی که از زمان غیبت کبری تا امروز در راه امام زمان گام برداشته اند و در متن مبارزه بوده اند. در طول تاریخ انسان های مثبت زیادی بوده اند که برای مبارزه با ظلم و ظالم کاری نکرده اند. روحانی خنثی، هیئت خنثی، مداح خنثی، مسجد خنثی زمینه ساز ظهور نخواهند بود.

این کارشناس دینی با تصریح بر اینکه بدون مبارزه زمینه ظهور فراهم نمی شود، اضافه کرد: آمادگی سیستمی، آمادگی سوم است. در این نوع آمادگی باید یک حکومت شبیه حکومت امام زمان قبل از ظهور شکل بگیرد. ملت ایران تنها ملتی است که چنین حکومتی را تشکیل داد. حکومتی که در راس آن ولی فقیه باشد، شبیه ترین حکومت به حکومت مهدوی است. سنجش مردم و خواص در اطاعت از ولی فقیه فلسفه آمادگی سوم است. در واقع همه باید برابر تکلیف رهبری تسلیم باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به سرگذشت 124 هزار حجت الهی، مردم را مردود این آزمون دانست و یادآور شد: موضوع هسته ای حلقه آزمون عجیبی برای ملت ایران است. اگر در برابر تحریم هسته ای کوتاه بیاییم، زمینه سازی ظهور از جانب خداوند به ملت دیگری سپرده خواهد شد لذا آمادگی منطقه ای و متحول شدن خاورمیانه آمادگی چهارم است. باید در سوریه، عراق، لبنان، یمن، فلسطین و... بسیج شکل بگیرد. ولی فقیه با استقامت و پایداری زمینه ساز این تحول خواهد بود.

سعیدی آمادگی بین المللی و جهانی را آمادگی پنجم دانست و تصریح کرد: مردم جهان خصوصا کشورهای اروپایی و غربی باید به ظلم دولتمردان خود پی ببرند و با آنان مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه رسالت بیداری ملت ها بر دوش رهبری انقلاب، دولت مردان و در نهایت مردم است، خاطرنشان کرد: رهبران الهی آرمان گرا هستند، یعنی خواستار حفظ اصول و مبانی اند، اما الزامات حفظ اصول و مبانی و تحقق آرمان ها در اختیار رهبران نیست لذا این مردم هستند که زمینه را برای تحقق آرمان ها و خواسته های رهبری در حد ایده آل فراهم می کنند. اگر زمینه حداقلی ایجاد نشد، عاشورا رقم می خورد.

سعیدی با تاکید بر اینکه دولت باید زمینه ساز تحقق آرمان های رهبری باشد، متذکر شد: امروز 36 سال از انقلاب می گذرد و نقاط حساسی را پشت سر گذاشته ایم. مشکل ما با آمریکا و غرب تنها موضوع هسته ای و پذیرش حق غنی سازی نیست. ما قدرت آمریکا را در دنیا به سخره گرفته ایم و در منطقه خاورمیانه و جغرافیای جهان اسلام با آمریکا در تقابل هستیم لذا باید استقامت داشته باشیم. این شرایط حساس آزمونی بزرگ برای ملت ایران خواهد بود. ملتی که با مقاومت و ایستادگی، قله های زیادی را فتح کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت تنگه هرمز و باب المندب، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از ذخایر انرژی جهان از این دو تنگه عبور می کند و این موضوع برای آمریکا مشکل ایجاد می کند. دشمنان نفوذ ایران در کشورهای اسلامی را نمی خواهند.

2929

کد N846378

وبگردی