آفتاب

سازمان ملل استفاده بوکوحرام از کودکان به عنوان سپر انسانی را محکوم کرد

سازمان ملل استفاده بوکوحرام از کودکان به عنوان سپر انسانی را محکوم کرد

یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که شورشیان بوکوحرام در حمله خشونت‌بار به کامرون که منجر به ربودن بیش از 1000 کودک و استفاده برخی از جوانان به عنوان سپر انسانی شد، دست داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "نجات رشدی" هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور کامرون گفت: رویکردی که آنها از آن استفاده می‌کنند، بسیار غیرانسانی است.

شمال غرب کامرون با نیجریه مرز مشترک دارد. اقدامات خشونت‌آمیز بوکوحرام در نیجریه از سال 2009 تاکنون جان 15000 تن را گرفته است.

رشدی گفت که اعضای بوکوحرام از ژوئیه گذشته اقدام به حمله به مرزها کرده‌اند تا غذا به دست آورند اما این حملات با آتش زدن روستاها، کشتن افراد و در آخر با ربودن کودکان بسیار شدت یافته است.

این مقام سازمان ملل افزود: اطلاعاتی که من دارم این است که از آن زمان تاکنون 1500 نفر ربوده شده‌اند و به عنوان برده برای حمل چادرها و زه‌کشی آب‌ها از آنها استفاده می‌شود.

وی افزود: بوکوحرام با افزایش حملات در شمال کامرون در فوریه کودکان را در خط مقدم قرار داده است. تا آنجایی که من اطلاع دارم از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شده و این کودکان هشت تا دوازه ساله بوده‌اند.

وی تاکید کرد که سربازان کامرونی با مشاهده کودکان در صحنه نبرد دچار آسیب‌های روانی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N846356

وبگردی