آفتاب
امیراسماعیلی:

وزارت دفاع در حال دنبال کردن قراردادهای دفاعی است

وزارت دفاع در حال دنبال کردن قراردادهای دفاعی است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) در مورد وضعیت تحویل سامانه روسی S-300، گفت: وزارت دفاع در حال دنبال کردن سامانه‌های دیگری که در قراردادهای دفاعی ما وجود دارد است. کشور متعهد نیز در حال عمل به تعهدات خود است و ما امیدوار هستیم که به وضعیت مطلوب بهتری در این زمینه دست یابیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) در حاشیه مراسم بزرگداشت سرهنگ ابوالفضل یافت‌آبادی، نخستین فرمانده پدافند هوایی پس از انقلاب، در جمع خبرنگاران در مورد سامانه‌های موشکی پدافند هوایی کشور با تأکید بر این‌که اتکای ما اول به سامانه‌های بومی است، گفت: امروز به لطف خدا پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه سامانه‌های بومی داشته‌ایم. در همین راستا هم در بحث متحرک سازی سامانه S-200 و هم در مورد بومی‌سازی موشک‌های آن و نیز در بحث ارتقای برد سامانه‌های مرصاد و ارتقای کشف این سامانه و همچنین در مورد بحث لایه پذیری سامانه‌های ارتفاع پست اعم از موشکی و توپخانه‌ای و راداری خاتم و سماوات پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته ایم.

وی با تأکید بر این‌که امروز انسجام فوق‌العاده‌ای میان قرارگاه پدافند هوایی و سامانه‌های پدافند هوایی سپاه و سامانه‌های نیروهای مسلح فعال در پدافند هوایی کشور وجود دارد، اظهار کرد: به لطف خدا امروز وضعیت بومیسازی شبکه یکپارچه(SOC) در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و ما شاهدیم که با وجود عبور روزانه 1300 فروند هواپیمای عبوری از آسمان کشور، امنیتی که ایکائو مطرح کرده است همچنان بر فراز آسمان‌ کشور ما پایدار و برقرار است.

اسماعیلی در ادامه در مورد وضعیت تحویل سامانه روسی S-300، افزود: وزارت دفاع در حال دنبال کردن سامانه‌های دیگری که در قراردادهای دفاعی ما وجود دارد، است. کشور متعهد نیز در حال عمل به تعهدات خود است و ما امیدوار هستیم که به وضعیت مطلوب بهتری در این زمینه دست یابیم.

به گزارش ایسنا، اسماعیلی همچنین با اشاره به اقدامات و خدمات سرهنگ ابوالفضل یافت‌آبادی به نیروی هوایی و پدافند هوایی کشور، گفت: ایشان نخستین فرمانده پدافند هوایی پس از انقلاب اسلامی بودند. ایشان خدمات بسیاری در اوایل جنگ نیز به جای گذاشتند که از جمله آنها می‌توان به تلاش‌های ایشان در نیروهای مورد نیاز پدافند هوایی کشور و ارتقا و حفظ سازمان اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) ادامه داد: سرهنگ یافت‌آبادی همچنین وظیفه سنگینی بر دوش داشت و آن این بود که ایشان باید هم روحیه انقلاب را در پدافند هوایی آن زمان حفظ می‌کرد و هم نیروهای مخلص و خالص را وارد عرصه پدافند هوایی کشور می‌کردند.

انتهای پیام

کد N846310

وبگردی