آفتاب
یک فعال دانشجویی:

توجه به احزاب قدیمی بهتر از صدور مجوز برای احزاب جدید است

توجه به احزاب قدیمی بهتر از صدور مجوز برای احزاب جدید است

دبیرکل سازمان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد (سادا)،‌ گفت: وزارت کشور با توجه به احزاب قدیمی و باز کردن فضای سیاسی برای آنها عملکرد بهتری خواهد داشت تا صدور مجوز برای احزاب جدید.

محمدعلی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: نفس وجود خانه احزاب در یک کشور مردم‌سالار بسیار خوب است و بازگشایی مجدد خانه احزاب در کشور ما به جا و درست بوده است. این خانه به عنوان یک صنف فعال در گذشته تشکیل شد اما به دلیل مشکلاتی که گریبانش را گرفت و فقدان فعالیت‌های مناسب تعطیل شد.

وی ادامه داد: اگر نیت بازگشایی مجدد این خانه برای گسترش فعالیت‌های حزبی و به نفع مردم بوده باشد، جای تقدیر و تحسین دارد و باید از مسئولین تشکر کرده اما اگر دلیل توجه به خانه احزاب سیاسی و جناحی باشد به حتم در آینده نزدیک به مشکل برمی‌خورند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: در سال گذشته مجوز فعالیت احزاب نوپای زیادی داده شده است. اگر وجود این احزاب باعث اختلال در کار احزاب قدیمی باشد نه تنها خوب نیست بلکه مذموم است. چرا که مشخص می‌شود وجود آنها دلیل جناحی دارد و به دنبال منافع گروهی هستند.

سعادتی عملکرد وزارت کشور را در قبال خانه احزاب مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر مجوز دادن به احزاب جدید صرفاً برای گسترش فضای سیاسی و از روی بی‌طرفی باشد، باید گفت که عمل مثبتی از سمت وزارتخانه کشور صورت گرفته است. این وزارت خانه باید در نظر بگیرد که توجه به احزاب قدیمی که سابقه طولانی دارند بهتر از صدور بی‌رویه مجوز احزاب جدید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه احساس می‌شود احزاب جدید نه برای تقویت فضای سیاسی بلکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان به عرصه ظهور آمده‌اند. این شکل از احزاب نه به دنبال منافع کشور هستند و نه برای منافع ملی فعالیت می‌کنند .

انتهای پیام

کد N846160

وبگردی