آفتاب
معاون وزیر خارجه روسیه:

فهرست سایت هایی که باید بازرسی شوند، نامشخص است

فهرست سایت هایی که باید بازرسی شوند، نامشخص است

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که ایران و گروه 1+5 هنوز سایت هایی را که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باید از آنها بازرسی کنند، مشخص نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف با بیان اینکه هر دو طرف باید مطابق با اصول مطرح شده در پروتکل الحاقی به معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته ای (ان.پی.تی) جلو بروند، اظهار داشت: مسائل دشوار و پیچیده هستند.

بر این اساس یکی از چالش برانگیز ترین مسائل در مذاکرات  ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان که در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق نهایی هسته ای هستند، نحوه بازرسی یا دسترسی به سایت های هسته ای و نظامی ایران است.

ریابکوف خاطرنشان کرد که طرفین هنوز نتوانسته اند مکانیزمی را برای کنترل و نظارت بر برنامه هسته ای ایران و احتمال بازگرداندن تحریم های ضد ایرانی بیابند. این دیپلمات روسی در عین حال یادآور شد که مسکو تاکید دارد هر تصمیمی در خصوص تحریم ها علیه ایران باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شود.

ریابکوف در این خصوص اظهار داشت: ما تاکید داریم که هر تصمیمی در خصوص لغو یا تداوم تحریم های ضد ایرانی باید در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب  شود.

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846034

وبگردی