آفتاب

جان کری عصا به دست شد/ گفتگوی تلفنی با شرمن

جان کری عصا به دست شد/ گفتگوی تلفنی با شرمن

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری وزیر خارجه این کشور بعد از انجام عمل جراحی روی پایش، می تواند با عصا راه برود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با پایان عمل جراحی «جان کری» در آمریکا، «جاناتان فینر» رئیس دفتر وزیر خارجه آمریکا، وی را در جریان آخرین تحولات مربوط به یمن، سوریه، عراق، اوکراین، کوبا و تغییرات آب و هوایی قرار داده است.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب افزود جان کری تلفنی با وندی شرمن معاون سیاسی خود و مذاکره کننده ارشد آمریکایی در گفتگوهای هسته ای با ایران صحبت کرده و در جریان آخرین روند مذاکرات قرار گرفته است.

وندی شرمن در حال حاضر در وین پایتخت اتریش به سر می برد تا در مذاکرات فنی بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان شرکت کند.

جان کری روز یکشنبه هفته جاری و پس از گفتگو با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در ژنو، در جریان دوچرخه سواری در مرز بین سوئیس و فرانسه دچار شکستگی پا شد و به همین دلیل سفر برنامه ریزی شده خود به اسپانیا و فرانسه را لغو کرد.

ببر این اساس وی برای مداوا به آمریکا منتقل شد و در بیمارستانی در ماساچوست تحت عمل جراحی قرار گرفت. گفتنی است ایران و گروه 1+5 توافق کرده اند تا روز یازدهم تیرماه کار نگارش متن توافق نهایی هسته ای را به پایان برسانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846027

وبگردی