آفتاب
وزیر خارجه پاکستان:

سلاح های هسته ای خود را در اختیار عربستان قرار نمی دهیم

سلاح های هسته ای خود را در اختیار عربستان قرار نمی دهیم

همزمان با نزدیک شدن ایران و قدرت های بزرگ به توافق هسته ای نهایی، پاکستان هرگونه گمانه زنی مبنی بر قرار گرفتن تسلیحات اتمی این کشور در اختیار عربستان سعودی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، عزیز احمد چادوری وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که تسلیحات اتمی پاکستان تنها برای دفاع از امنیت ملی این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان سفر کوتاه خود به واشنگتن هرگونه احتمالی مبنی بر اینکه کشورش تسلیحات اتمی خود را در اختیار عربستان قرار دهد و یا این تسلیحات را به ریاض بفروشد، به شدت رد و این احتمالات را «بی پایه و اساس» توصیف کرد.

این در حالی است که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورهای غربی می گویند هرگونه تلاش عربستان یا سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای دستیابی به تسلیحات اتمی از طریق پاکستان یک تهدید بزرگ برای منطقه خواهد بود؛ با این حال آمریکایی ها می گویند که شواهدی برای این موضوع در دست ندارند.

چادوری که کشورش بیش از 100 کلاهک هسته ای در اختیار دارد، با بیان اینکه تهدید پاکستان از «شرق» است، گفت: ما با عربستان سعودی در مقطع کنونی درباره موضوع هسته ای گفت و گو نمی کنیم.

نگرانی درباره واکنش عربستان و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس به هرگونه توافق احتمالی هسته ای باعث شده تا آمریکا و دولت های غربی نگاه خود را متوجه پاکستان به عنوان تنها کشور اسلامی دارنده تسلیحات هسته ای کنند.

گفتنی است چادوری که برای حضور در مذاکرات استراتژیک پاکستان و آمریکا به واشنگتن سفر کردهف با بسیاری از دیپلمات ها و مقامات نظامی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846025

وبگردی