آفتاب
نخست وزیر صربستان:

تحریم های روسیه به منافع صربستان آسیب می زند

تحریم های روسیه به منافع صربستان آسیب می زند

«الکساندر وجیک» در سخنرانی خود در واشنگتن اظهار داشت این کشور با پیوستن به تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا، به منافع ملی و روابط تاریخی خود با مسکو آسیب می زند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر وچیک که در دانشگاه جان هاپکینگز سخنرانی می کرد، گفت: سخن از تحریم روسیه روابط تاریخی ما را با مسکو در صورتی که این تحریم ها را اعمال کنیم، از بین خواهد برد؛ این برای صربستان خوب نیست.

به دنبال الحاق کریمه اوکراین به روسیه در ماه مارس سال 2014، اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند. این تحریم ها باعث شد تا صادرات بسیاری از کشورهای اروپایی به روسیه و همچنین ارزش روبل (واحد پول روسی) کاهش یابد.

وی افزود: اگر ما تحریم های اروپا علیه روسیه را اعمال کرده و صادرات مان را متوقف کنیم، چه چیزی در ازای آن خواهیم گرفت؛ اینها سوالاتی جدی است و ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم. نخست وزیر صربستان خاطرنشان کرد وقتی این سوالات را از شرکای اروپایی خود مطرح کرده، هیچ کس به آنها پاسخی نداده است.

گفتنی است صربستان تاکنون به رژیم تحریم های اروپا و آمریکا علیه روسیه نپیوسته و در برابر اجرای آن مقاومت کرده است. صربستان به طور رسمی مذاکرات خود را برای پیوستن به اتحادیه اروپا از ژانویه سال 2014 آغاز کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N845993

وبگردی