آفتاب
لاریجانی:

دشمن به دنبال ایجاد اسلامی بدلی است/ کشور رهبری هوشیار دارد

دشمن به دنبال ایجاد اسلامی بدلی است/ کشور رهبری هوشیار دارد

پیشوا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ امروز دشمن به دنبال ایجاد اسلامی سیاسی و بدلی است به طوری که در این اسلام می گوید که من به دنبال اسلام هستم اما در عمل تفرقه ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنج شنبه علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و شهدای قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ اظهار داشت: برای بنده افتخار است که در جمع مردم پیشوا حضور پیدا کرده ام زیرا این یک افتخار بزرگ برای مردم این منطقه است که در انقلاب اسلامی پیشرو هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: کار مردم این منطقه استثنایی بود به طوری که در هنگام قیام امام راحل بر ضد سلطه نظام شاهنشاهی، ورامینی ها پیروان راستین آن امام بودند و حرکت شما باعث حرکت انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: این حرکت نمادین سبب ایجاد یک زندگی جدید برای مردم شد و به همین خاطر شما دو کار بزرگ انجام دادید، اولا ابعاد انقلاب را زودتر درک کرده و ثانیا با جان خودتان به صحنه آمدید که این امر بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

لاریجانی افزود:  قطعا فرزندان شما به وجودتان افتخار خواهند کرد چرا که شناخت شما یک شناخت واقعی بود.

این مسئول عنوان کرد: در اوضاع و احوال کنونی منطقه باید کاملا از گذشته درس بگیریم تا راه آینده را بهتر درک کنیم زیرا مردم ما همواره درک کرده اند که راه را باید زیر سایه روحانیت ادامه بدهند و همین امر اسلام ناب محمدی را از اسلامی سکولار و متحجر جدا می کند.

وی با تشریح اسلامی سکولاریستی بیان داشت: اسلام سکولاریستی به دنبال این هدف است که متن زندگی اجتماعی خالی از اسلام باشد که این امر با اسلام ناب محمدی منافات اساسی دارد.

لاریجانی یادآور شد:‌ اگر امروز بگوییم که مشکل فلسطین و عراق و سایر بلاد به ما چه ارتباطی دارد حرف سکولارها را زده ایم زیرا تفکر اسلامی برای آبروی یک مسلمان ارزش والایی قائل است.

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کشورهای کمونیستی در مبارزه با دین بهتر از کشورهای غرب عمل نکردند بلکه هر کدام از ابزار خود بهره بردند به طوری که غربی به صورت نرم و کمونیست ها به صورت سخت به دنبال رسیدن به هدف خود بودند اما امام راحل با این تفکر مقابله کرد و یک فکر نو را در جامعه جهانی ایجاد کرد.

وی یادآور شد:‌حرکت و کار امام بزرگترین حادثه قرن بود و حقیقت اسلام را روشن کرد به همین دلیل در برابر امام صف آرایی کردند زیرا نتایج انقلاب اسلامی را مشاهده کردند که تا به امروز به برخی از نتایج رسیده ایم و در آینده نیز به بخش ها بیشتری از آن خواهیم رسید.

این مسئول گفت: امروز همان کشورهایی که نوکر آمریکا در منطقه بودند می گویند می خواهند اسلامی ایجاد شود اما امروز دشمن به دنبال ایجاد اسلامی سیاسی و بدلی است به طوری که در این اسلام می گوید که من به دنبال اسلام هستم اما در عمل تفرقه ایجاد می کند.

وی افزود: این اسلام به دنبال تفرقه رفته و به جای آبادانی و توسعه، نابودی را ایجاد می کند و با یک جریان بدلی اعلام کردند که همه فرق اسلامی کافرند و باید آنان را کشت در حالی که پشت صحنه این جریانات استکبار قرار دارد و امروز باید گفت که جریان اسلامی سیاسی بدلی باعث سرافکندگی مسلمانان شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی متحجرین را نیز یکی دیگر از خطرات عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته وقتی امام راحل قیام کردند عده ای گفتند که امام زمان می آید و با ظلم مبارزه می کند و با برخی از استدلالات مردم را دعوت به سکوت کردند که این نیز یک نوع تهجر محسوب می شود.

وی افزود: باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه از تمامی این ماجراها به سلامت عبور کرده و رهبری با هوشیاری و هوشمندی راهنمای ملت در تمامی عرصه ها و زمینه ها بوده است.

این مسئول عنوان کرد: کشتی ما یک راهبر دارد که هوشیار است به همین خاطر بنده به این جمله امام که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیب نبینید ایمان دارم.

کد N845976

وبگردی