آفتاب

پربیننده سیاسی5شنبه:شعار علیه دولت درحرم امام/هشدار مشاور رهبر انقلاب درباره داعش

پربیننده سیاسی5شنبه:شعار علیه دولت درحرم امام/هشدار مشاور رهبر انقلاب درباره داعش

سید حسن خمینی در برنامه ای که به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) از صدا و سیما پخش شد، کنایه‌ای به عدم حضورش در رسانه ملی زد.

وی در گفتگویی که به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پخش شد پس از تشكر از عوامل مختلف تهيه و پخش اين مصاحبه گفت: از اين كه اين توفيق مهيا شد كه پس از سال ها در تلويزيون سخن بگويم، خوشحالم. اینجــا را ببینید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به سیره امام راحل و مناسباتی که بین حضرت امام و اعضای خانواده ایشان بود، اظهار کرد: امام یک زندگی به شدت منظم داشتند و ضمن اینکه در منزل به شدت برای ما مورد احترام بودند، به عنوان یک پدربزرگ نیز به شدت مورد احترام بودند. در واقع امام برای ما همان عظمتی را پیش از پیروزی انقلاب داشتند که بعد از آن داشتند..  اینجــا را ببینید.


حضرت آیت الله خامنه ای در بیانیاتشان در سالگرد درگذشت امام خمینی، 7 اصل را در منظومه فکری امام راحل بر شمردند. مشروح سخنان رهبر معظم انقلاب در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی را  اینجــا  ببینید.

به هنگام سخنرانی آیت الله خامنه ای در حرم امام، عده ای از حاضران شعار دادند: «دولت تدبیر ما، بصیرت بصیرت». اینجــا را ببینید.

تلاش برای بر هم زدن سخنرانی رییس جمهور

در شب سالگرد رحلت امام خمینی ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی سخنران مراسم مرقد مطهر امام راحل بود. در حین سخنرانی رییس جمهور عده ای با سر دادن برخی شعارها سعی کردند سخنرانی روحانی را بر هم بزنند. اینجــا را ببینید.

سردار محمدرضا نقدی گفت: شعارهای این روزها که سالگرد ارتحال امام بزرگوار ماست، فقط و فقط باید شعارهای وحدت‌بخش باشد و از هرگونه شعار تفرقه‌انگیز جداً پرهیز شود. وی در ادامه اظهار کرد: مراسمی که با نام و یاد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود باید مظهر وحدت و یکپارچگی باشد و جای اعلام مواضع جناحی و حزبی نیست. این مراسم جای نشان دادن صمیمیت‌ها است. اینجــا را ببینید.


هاشمی بعد از رحلت امام چه گفت؟ [span]

هاشمی رفسنجانی در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از رحلت امام سخنرانی کوتاهی داشت . این سخنرانی در سایت مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و به نقل از جلسه 22خرداد 1368 منتشر شده است.  اینجــا را ببینید.

انتصاب حجت الاسلام والمسلمین تقوی به عنوان قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با اکثریت آرا، تکذیب شد. اینجــا را ببینید.

 

هشدار ولایتی درباره جنگ روانی داعش

علی اکبر ولایتی گفت: داعش علیه ارزش‌های اسلامی و حرکت‌های صحیح بیداری اسلامی جنگ روانی به راه انداخته و تبلیغ می‌کند.
وی ادامه داد: وظیفه ما کشورهای اسلامی آن است که در جهت بیداری اذهان عمومی و مردم تلاش کنیم چرا که عصر روشنگری و ارتباطات است. اینجــا را ببینید.

 

[span]/212 17

کد N845975

وبگردی