آفتاب

دولت لبنان ارتش را مامور آزادسازی بلندی های عرسال کرد

دولت لبنان ارتش را مامور آزادسازی بلندی های عرسال کرد

ایرنا نوشت:

سخنگوی دولت لبنان اعلام کرد که براساس مصوبه دولت، در مقابل اقدامات ارتش لبنان برای آزادسازی بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق این کشور و دور کردن خطر عناصر مسلح تروریست هیچ مانعی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا ، جلسه هیات دولت لبنان به ریاست تمام سلام نخست وزیر روز پنجشنبه تشکیل و پرونده انتصاب فرماندهان امنیتی و نظامی و همچنین پرونده شهرک عرسال در شمال شرق این کشور را که براساس اظهارات نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان در اشغال تروریست های تکفیری به سر می برد، بررسی کرد.

رمزی جریح وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت بعداز جلسه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: وزیران نقطه نظرات خود را به طور صریح و شفاف در خصوص این دو پرونده بیان کردند.

وی تصریح کرد: شورای وزیران بعداز اظهارات وزیران در باره اوضاع دردناک شهرک عرسال ناشی از حضور عناصر مسلح در بلندی های آن و حضور تعداد زیادی از پناهجویان سوری داخل این شهرک و در بلندی های آن اعلام کرد که به ارتش و فرماندهی آن برای حل این معضل اعتماد و اطمینان کامل دارد.

جریح خاطرنشان کرد: هیات دولت ، ارتش را مامور کرد که ضمن بررسی میدانی شهرک عرسال و بلندی های آن هرگونه اقدامات لازم و مناسب را برای حل اوضاع داخل و اطراف این شهرک اتخاذ کند.

وزیر اطلاع رسانی لبنان تاکید کرد: در مقابل اقدامات ارتش لبنان برای آزادسازی بلندی های شهرک عرسال و دور کردن خطر عناصر مسلح تروریست هیچ مانعی وجود ندارد.

وی گفت: هیات دولت همچنین ارتش لبنان را مامور کرد تا همه اقدامات لازم را برای بازگرداندن سیطره خود و استقرار در داخل شهرک عرسال برای حمایت از آن در مقابل تجاوزها و خطرهای عناصر مسلح تروریست که این شهرک را تهدید می کند و همچنین برای حفاظت از امنیت آن اتخاذ کند.

هیات دولت لبنان در حالی بر خطرناک بودن اوضاع شهرک عرسال و اشغال آن توسط تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره اعتراف کرد که حامیان این گروه ها در لبنان به ویژه برخی احزاب گروه 14 مارس تاکید داشتند که چنین خطری لبنان را تهدید نمی کند.

سعد الحریری رییس حزب جریان المستقبل ، نادر الحریری دبیرکل این حزب ، سمیر جعجع تروریست و رییس حزب « نیروهای لبنانی» و به ویژه اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان در پیشاپیش کسانی بودند که داعش و جبهه النصره خطری برای لبنان و شهرک عرسال نیستند و با نبرد رزمندگان مقاومت علیه این گروه ها برای حمایت از لبنان مخالفت می کردند.

اشرف ریفی حتی تهدید کرد که اگر با تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در شهرک عرسال و اطراف آن مقابله شود ، لبنان را به یک ویرانه تبدیل می شود.

سخنگوی دولت لبنان خاطرنشان کرد که بررسی این دو پرونده به جلسه دولت در پنجشنبه هفته آینده موکول شد.

تمام سلام در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر انتخاب فوری رییس جمهوری لبنان گزارشی از سفر خود به عربستان ارائه کرد.

4949

کد N845929

وبگردی