آفتاب
طی پیامی:

رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت آیت الله آصفی را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت آیت الله آصفی را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت آیت الله آصفی را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم، مقام معظم رهبری، ملت عراق و بیت ایشان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی  علی لاریجانی ظهر امروز (پنجشنبه 14 خرداد) در پیامی درگذشت آیت‌الله محمدمهدی آصفی نماینده مقام معظم رهبری در نجف اشرف را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجلس بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت آیت‌الله محمدمهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب در شهر نجف اشرف موجب تاسف و تاثر گردید.

آن روحانی گرانقدر از علما و فقهای مبارز عراق بودندکه طی سالهای متمادی علیه رژیم بعثی مبارزه کرد.

ایشان در محضر مراجع بزرگ از جمله حضرات آیات  خویی، حکیم و امام خمینی (ره) دروس حوزوی را فرا گرفتند و در جهاد اکبر نیز فردی خودساخته، خداترس و با تقوی بودند.

مرحوم آیت‌الله آصفی از صاحب‌نظران مطرح در منطق، فقه، علوم قرآنی و ادبیات عرب بودند و همچنین در جهت کمک به مردم مستضعف و ایتام اهتمام فراوان داشتند که تاسیس مرکز خیریه امام باقر (ع) از اقدامات مهم ایشان در رسیدگی به امور مسلمین می‌باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این روحانی جلیل‌القدر به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم مقدسه، مقام معظم رهبری، ملت عزیز عراق و بیت مکرمشان، برای روح بلند ایشان، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از در گاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی

کد N845857

وبگردی