بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت نیمه شعبان و 14 و 15 خرداد

بيست و ششمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره

جامعه روحانیت مبارز به مناسبت تقارن سه مناسبت دینی و انقلابی در ماه شعبان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً

مردم عزتمند ایران اسلامی!

تقارن سه مناسبت بسیار مهم دینی و انقلابی در ماه پر فضیلت شعبان المعظّم، در این روزها تقارنی الهام بخش است. از یک سو قیام ۱۵ خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت حق خواه ایران است که رهبری الهیِ حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و یاری مردم و روحانیون انقلابی در تداوم آن، نقشی بنیادین داشته است. در همه سال های مبارزه، یوم الله ۱۵ خرداد هیچ گاه در سکوت سپری نشد و همواره، به عنوان یکی از نمادهای استوار حرکت انقلابی، نویدبخش و الهام آفرین بود. از سوی دیگر ارتباط انکارنشدنی انقلاب با فرهنگ جانبخش مهدویت و انتظار و منجی و مصلح کل، معانی گرانبار بسیاری را تولید کرد که سرمایه حرکت انقلابیون در ایران و جهان شد.

در عصر جهانی شدن که بر بی رقیب بودن اندیشه لیبرال، به عنوان ایدئولوژی جذاب و کارآمد تأکید می شد و در شرایطی که غرب به جایی رسیده بود که نمی توانست دنیایی فراتر و بهتر از جهان کنونی را تصور کند، انقلاب اسلامی با ادعای برخورداری از نگرشی متفاوت به انسان، جهان و سیاست، به نام دین، پا به عرصه گذاشت و این کار سترگ را با تأکید بر عناصر هویت بخشی همچون مهدویت به انجام رساند.

در سیره پرچمدار بزرگ فرهنگ انتظار، امام خمینی (ره)، که در آستانه بیست و ششمین سالگرد رحلت جانسوزش هستیم، مفهوم انتظار که سال ها با سکوت، تحمل ظلم و دم فروبستن مساوی شمرده می شد، مفهومی دیگر یافت و این بار به عنوان ابزاری برای حرکت به سوی اصلاح راستین و سامان دادن به آینده موعود به کار گرفته شد.

دنیای تباهی زده امروز، با این حجم گسترده از ستم و فساد، بیش از پیش به این اندیشه اصلاحگری و امیدبخشیِ موجود در گفتمان مهدویت نیاز دارد؛ اندیشه ای که از همان مسیری می گذرد که خمینی کبیر آن را تبیین و هموار کرد و به جهان آموخت که نپذیرفتن وضع موجود و بی تفاوت نبودن در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی، ثمره حکومت صالحان در عصر غیبت است.

آری، امام بزرگوار ما شاخصه عمده اعتقاد به مهدویت را آمادگی مدام و آگاهانه برای ظهور مصلح دانستند؛ مصلحی که وجود مقدسش تبلور یک الهام فطری است. مصلحی که انسان مانده در سیاهی را به سمت نور الهی می برد: وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسی‏ بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ. این معنای عمیق از انتظار، زمینه ساز جامعه ای آرمانی است که محصول مبارک آن همانا دل به خدابستن، صادقانه و صمیمانه از ولی خدا پیروی کردن و همکاری و همراهی و همدلی مهربانانه اعضای امت واحده اسلامی با یکدیگر است.

به امید ظهور موعود دل ها و امام جان ها (ارواحنا له الفدا) و اتصال انقلاب اسلامی ایران به انقلاب جهانی حضرت،. در سایه رهبری های حکیمانه نایبش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و به امید بهروزی ملت غیرتمند ایران اسلامی. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی.

انتهای پیام

کد N845853

وبگردی