آفتاب

حمله گسترده داعش برای کنترل بر شهر حسکه سوریه

حمله گسترده داعش برای کنترل بر شهر حسکه سوریه

پس از پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در مرکز سوریه، منابع مخالف از گسترش تحرکات این گروه در شمال شرق سوریه و نزدیک شدن به دروازه‌های شهر حسکه خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، تروریست‌های داعش توانسته‌اند خود را به 500 متری دروازه‌های شهر حسکه، مرکز استانی به همین نام در شمال شرق سوریه و در مثلث مرزی سوریه، عراق و ترکیه برسانند.

شهر حسکه به طور مشترک توسط ارتش سوریه و شبه نظامیان کرد اداره می‌شود مدت‌هاست که در مقابل حملات داعش مقاومت می‌کند. منابع محلی می‌گویند که از شامگاه چهارشنبه این گروه توانسته مناطق استراتژیکی در اطراف شهر را به کنترل خود درآورد.

بنابر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، حمله ناگهانی روز چهارشنبه داعش به حسکه با پنج عملیات انتحاری با خودروهای زرهی بمب گذاری شده آغاز شد و این گروه نیروهای زیادی را از استان دیرالزور، رقه و مناطق غربی عراق برای تکمیل عملیات خود برای تصرف حسکه گسیل داشته است.

مناطق شمالی استان حسکه در کنترل شبه نظامیان کرد است و مرکز این استان به همراه چند شهر پیرامونی آن را ارتش سوریه تحت کنترل دارند. برخی محله‌های حسکه نیز در کنترل کردهاست که اختلاف چندانی با ارتش سوریه ندارند.

انتهای پیام

کد N845816

وبگردی