آفتاب

اردوغان خبرنگاران و ارامنه را "عاملان فتنه" دانست

اردوغان خبرنگاران و ارامنه را "عاملان فتنه" دانست

رئیس جمهوری ترکیه در انتقادی مجدد از خبرنگاران و ارامنه آنها را نمایندگان "فتنه و آشوب" خواند.

رئیس جمهوری ترکیه در انتقادی مجدد از خبرنگاران و ارامنه آنها را نمایندگان "فتنه و آشوب" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی برای ساکنان استان بین‌گل واقع در شرق ترکیه در آستانه انتخابات پارلمانی هفت ژوئن گفت: متحد اصلی این اقشار فتنه انگیز رسانه دوغان است. لابی ارامنه، همجنس‌گرایان و علویانی که به علی معتقد نیستند، نمایندگان فتنه انگیزان و آشوبگرانی هستند که به نفع حزب مخالف مردم دموکراتیک ترکیه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین بار دیگر روزنامه نیویورک تایمز و شبکه‌های خبری بی‌بی سی و سی ان ان را به تلاش برای تضعیف و تفرقه افکنی در ترکیه متهم کرد.

واکنش شدید اردوغان علیه روزنامه نیویورک تایمز پس از آن صورت گرفت که سرمقاله منتشر شده در این روزنامه به شدت فعالیت‌های اخیر وی را در سرکوب آزادی رسانه‌ها در ترکیه مورد انتقاد قرار داده و به ناتو و آمریکا تاکید کرد تا اردوغان را از حرکت در این مسیر نابود کننده بازدارند.

اردوغان در عوض به واکنش شدید علیه این روزنامه پرداخته وآن را به توطئه چینی علیه رهبران سابق ترکیه نظیر عدنان مندرس و تورگوت اوزال متهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین به انتقاد شدید از روزنامه‌ جمهوریت و دوغان پرداخته و آنها را به خط گرفتن از رسانه‌های خارجی متهم کرد.

اظهارنظرهای شدید اردوغان علیه روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی ترکیه پس از آن مطرح شد که بخش آنلاین روزنامه جمهوریت فیلم ویدئویی را پخش کرد که نشان می‌داد مقام‌های سرویس اطلاعاتی ترکیه در ارسال تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی به مخالفان سوری دست دارند.

انتهای پیام

کد N845774

وبگردی