آفتاب

حسینیان: هیچ راهی جز احیای اندیشه امام(ره) نداریم

حسینیان: هیچ راهی جز احیای اندیشه امام(ره) نداریم

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاه حضرت امام (ره) مبنی بر این‌که مسئولین جمهوری اسلامی باید بدانند که این انقلاب مقدمه حکومت واحد جهانی حضرت حجت است، گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی نباید مسوولین را از این هدف بزرگ باز دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، روح الله حسینیان در بخشی از سخنانش در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در محل مسجد حجت‌بن‌الحسن (عج) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر ما نسبت به این دولت منتقدیم از مذاکره انتقاد نداریم، اصلا معتقدیم انقلابی باید اهل مذاکره و حتی باید اهل عقب نشینی تاکتیکی باشد و انقلابی باید جایی که به بن‌بست برخورد می‌کند انعطاف از خودش نشان دهد. ما با مذاکره مخالف نیستیم اما وقتی که آقای رئیس‌جمهور می‌فرمایند این فتح البابی شد که می‌شود با دنیا تعامل و رابطه برقرار کرد با این تفکر مخالفیم، اما با خود دولت مخالف نیستیم چون بلاخره دولت برآمده از آرای اکثریت مردم است و تنفیذ رهبری آن را دارای مشروعیت کرده است، ما با جهان‌بینی این دولت مخالفیم.

وی معتقد است: مگر ما با دنیا تعامل برقرار کنیم دنیا با ما تعامل برقرار می‌کند، مگر این مردم یمن چه کرده بودند که یک حکومتی مثل عربستان با حمایت آمریکا می‌آید و بچه‌های آن‌ها را می‌کشد، آن‌ها با آمریکا درگیر بودند یا سفارت امریکا را تسخیر کرده بودند یا کشتی‌های امریکا را زده بودند، چرا چنین شد؟

وی گفت: آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که هرگاه درمقابل آن‌ها عقب‌نشینی کنیم دو قدم جلوتر می‌آیند، مگر دولت آقای خاتمی نیامد تا یخ‌های بین دولت ایران و دولت امریکا را ذوب کند، اما در همان زمان آقای بوش ایران را به عنوان محور شرارت در دنیا معرفی کرد، این حرف یک حرف ساده نبود و دارای پیامدهای حقوقی بود و بسیاری از تحریم‌ها بر مبنای همین سخن وضع شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دشمن همان دشمن است، اخیرا اوباما گفته که باید با ایران چنان مذاکره کنیم و چنان ایران را تحت فشار قرار دهیم که ایرانی‌ها دست از دین و اندیشه خودشان بردارند. وقتی عقب نشینی شروع شود یواش یواش می‌گویند مراکز نظامی را اجازه بدهید بازرسی کنیم، این‌ها برای این نیست که چقدر ما از لحاظ امکانات نظامی پیشرفت می‌کنیم، چون آن‌ها می‌دانند و اطلاع دارند فقط برای تحقیر کردن است و فقط برای این‌که یک ملتی را بی‌شخصیت و تخریب کنند و بعد از تخریب کردن هرکاری را خواستند می‌توانند انجام دهند.چرا باید از دانشمندان بازجویی کنند مگر ایران یک کشور اشغال شده است که بخواهید از دانشمندان آن بازجویی کنید، غلط کردند آن‌هایی که اجازه دادند که از بعضی از دانشمندان بازجویی شود.

وی تفکر مهدویت امام(ره) را عامل تحول در دنیا دانست و افزود: خیلی‌ها به خاطر مشکلات اقتصادی و مشکلات مختلف دنبال این مسائل نبودند و وقتی یکی هم آمد و ادعایی کرد که ما باید مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم مسخره کردند در حالی که این فرمان امام(ره) بود. اگر رئیس جمهور سابق آقای احمدی نژاد توانست محبوب شود به خاطر همین بود که در سازمان ملل فریاد مبارزه با استکبار جهانی می‌زد.

وی با بیان این‌که «برای پذیرش اسلام باید دل‌های مردم دنیا را تغییرداد و با همرنگ ابرقدرت‌ها شدن دل مردم جهان بدست نمی‌آید»، خاطرنشان کرد: راه همین است که امام نشان دادند و مقام معظم رهبری نشان می‌دهند، ما باید عزت ملت خودمان را حفظ کنیم. نباید به خاطر چند روز قدرت داشتن عزت مردم را پایمال کنیم و مرتب نگوییم که مردم خسته شده‌اند، مردم برای چه خسته شوند؟ مردم مستضعفی که یک پتو و تشک برای خوابیدن دارند برای چه نگران و خسته شوند؟ آن‌هایی باید خسته شوند که هزار میلیارد سرمایه‌شان است، آن‌هایی خسته شوند که از بر دولت‌ها میلیاردها تومان را به جیب زده‌اند، آن‌ها به دنبال آسایش و آرامش هستند؟ مردم چیزی برای از دست دادن ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به جلد 21 صحیفه امام(ره) نگاه کنیم می‌بینیم اهداف امام چه چیزی است؛ امام می‌فرماید ما به زودی پرچم اسلام را در سرتاسر جهان به اهتزاز در خواهیم آورد. این تفکر امام است. با این تفکر در جنگ هشت ساله که همه دنیا باهم متحد شده بودند تا این انقلاب را از پا دربیاورد نه تنها انقلاب از پا در نیامد بلکه انقلاب مستحکم‌تر شد و دشمن از پا درآمد.

وی با اشاره به مردم مظلوم فلسطین، جنگ در راه مستضعفان را از مبانی قرآن دانست و افزود: این چه تفکری است که در جامعه اسلامی در حال شکل گیری است؛ گفته می‌شود که ما چکار داریم به سوریه و فلسطین و عراق؟ اولا از لحاظ عقلانی باید کار داشته باشیم از سوی دیگر اگر نیروهای حزب الله لبنان، فلسطین و حماس را حمایت نکنیم خطوط اسرائیل به مرزهای ما نزدیک می‌شود. آن چیزی که در آموزه‌های قرآن خواندیم و آن چیزی که در منطق اسلام از آن درس گرفتیم و آن چیزی که در مکتب امام یاد گرفتیم این است که نمی توانیم نسبت به جهان و آینده انسانیت بی‌تفاوت باشیم، تجربه هم همین را ثابت کرده است.

وی با تاکید بر این‌که «هیچ راهی جز احیای راه، اندیشه، تفکر و جهان‌بینی امام(ره) برای عزت مردم ایران وجود ندارد»، گفت: ما در مکتب پیامبری درس خواندیم که وقتی که دشمنان اجازه ورود به مکه را ندادند صلح برقرار کرد و پیمان هم بست و در ظاهر هم چیزی به نفع مسلمانان نبود، اما دوسال بعد همان پیامبر با قدرت تمام وارد مکه شد چون استراتژی پیامبرعقب‌نشینی نبود بلکه تاکتیک پیامبرعقب نشینی بود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی معتقد است: وقتی حکومت یا جریان انقلابی به جایی می‌رسد که پیشروی ممکن نیست، باید موقتا عقب‌نشینی کند و از راه دیگری وارد شود ولی این عقب نشینی باید به عنوان استراتژی باشد، نه اینکه یکسره عقب‌نشینی کنیم و به دشمن هم بگوییم بفرمایید هرچی خواستید در اختیار شما، این قابل قبول نیست وبا تفکر و اندیشه امام(ره) هم سازگار نیست.

وی با اشاره به این‌که «امام(ره) در سخت‌ترین شرایط توانست یک نهضت الهی و دینی را به پیروزی برساند»، افزود: علت این قدرت و توانایی و مدیریت امام(ره) در تفکر و جهان بینی و دکترین مهدویت بود که معتقد به پیروزی حق علیه باطل و حاکمیت نهایی حق در جهان بود و در همین مبنا امام قیام و انقلاب و هشت سال جنگ را مدیریت کرد.

وی با بیان این‌که «امروز جهان شیدا وشیفته پیام امام(ره) است»، ادامه داد: مقام معظم رهبری یک پیامی به جوانان اروپا دادند که آن پیام بسیار زیاد مورد استقبال قرار گرفت چون مردم اروپا دیگر از شعارهای دموکراسی و... خسته شده‌اند و به تنگ آمدند و منتظر یک حرف نو هستند، حرف امام همان حرف نویی است که توانست دنیا را تغییر دهد و توازن قوا را در جهان تغییر دهد و بهم بزند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما حق داریم به دنیا بگوییم که چرا ظلم می‌کنید و چرا هواپیماهای شما قلب کودکان را می‌درد و شما تنها با شعار حقوق بشر راحت از کنارش عبور می‌کنید.

وی با بیان این‌که «میلاد امام زمان(عج) با رحلت امام(ره) یک تقارن بسیار مبارک و در تبیین پیوند این دو مرد جهانی است»، گفت:ما وقتی گفتار و رفتار امام را مورد مطالعه قرار می‌دهیم می‌بینیم دکترین مهدویت مبنای فکری و حرکت امام(ره) است، یعنی دکترین مهدویت یک جهان‌بینی و مبنای فکری بود که امام(ره) با بهره از آموزه‌های دینی توانست زلزله‌ای در غرب بیافکند و چنین تحول عمیقی را در جهان اسلام ایجاد کند.

وی با بیان این‌که «امام(ره) عالم هستی و مهندسی عالم و جامعه شناسی خدا را کشف کرده بود»، تصریح کرد: امام در سخت ترین شرایط این مبنای فکری و امید به پیروزی از دست ندادند، در سال 1346 سخت ترین شرایط برای نیروهای انقلابی بود، نیروهای انقلاب بریده بودند و کسی به پیروزی انقلاب امید نداشت اما امام(ره) در آن شرایط از پیروزی حق بر باطل سخن می‌گفتند.

حسینیان با بیان این‌که «اصل جهان بر پیروزی حق بر باطل است»، گفت: هر کسی که حرکت خودش را با مسیر حق هماهنگ کند خدا کمکش می‌کند و هر کسی برخلاف این جریان حرکت کند خدا آن را نابود می کند، امام(ره) به این نتیجه رسیده بود که توانست انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین شرایط به پیروزی برساند و به همین جهت بارها فرمودند که این انقلاب تحول جهانی ایجاد می‌کند در حالی که هنوز انقلاب یمن به وجود نیامده بود و هنوز تحولاتی که در مصر و سودان و کشورهای مختلف به وجود آمده است، اتفاق نیافتاده بود.

وی ادامه داد: امام(ره) پیش‌بینی کردند که این انقلاب اثر خودش را در جهان خواهد گذاشت و تحولی به نفع مستضعفان در دنیا ایجاد خواهد کرد به همین جهت خطاب به مستضعفان جهان می‌گفتند ای مستضعفان جهان در برابر مستکبران جهان قیام کنید و حق خود را بگیرید.

انتهای پیام

کد N845739

وبگردی