آفتاب

انتقاد عفو بین الملل از مرگ ۸ هزار نفر در زندانهای ارتش نیجریه

انتقاد عفو بین الملل از مرگ ۸ هزار نفر در زندانهای ارتش نیجریه

عفو بین الملل از کشته شدن بیش از ۸ هزار نفر در بازداشتگاه های نیروهای مسلح نیجریه در سال های اخیر و در جریان مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عفو بین الملل از کشته شدن بیش از ۸ هزار نفر در بازداشتگاه های نیروهای مسلح نیجریه در سال های اخیر و در جریان مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد.

به گزارش عفو بین الملل، نیروهای مسلح نیجریه تاکنون هزاران مرد و پسربچه از جمله تعدادی نوجوان ۹ ساله را در پایگاه های گروه تروریستی بوکو حرام بازداشت کرده و به دلیل ناتوانی خانواده های بازداشت شدگان در پرداخت رشوه، آنها را به قتل رسانده اند.

در گزارش ۳۰۰ صفحه ای این سازمان تاکید شده است که  بیش از ۱۲۰۰ تن از بازداشت شدگان به صورت غیر قانونی اعدام شده و بیش از ۷۰۰۰ نفر به دلیل گرسنگی مفرط، تراکم بالای زندا ن ها، شکنجه و خودداری از ارائه کمک های پزشکی در این بازداشتگاه ها جان خود را از دست داده اند.

عفو بین الملل می گوید مقامات ارتش نیجریه از بازداشت ها و مرگ افراد آگاه بودند، اما هیچ اقدامی برای توقف آن به عمل نیاوردند.

ارتش نیجریه این اتهامات را رد کرده است.

عفو بین الملل از دولت جدید نیجریه خواسته است درباره این گزارش ها تحقیق کند.

«محمد بوهاری» رییس جمهور این کشور دو روز پیش برای رایزنی درباره مبارزه گسترده علیه بوکوحرام از قصد خود برای سفر به نیجر و چاد خبر داده بود.

کد N845732

وبگردی