آفتاب

القاعده از رابطه علی عبدالله صالح با این گروه خبر داد

القاعده از رابطه علی عبدالله صالح با این گروه خبر داد

فردی که خود را سخنگوی القاعده معرفی کرد در تماس با شبکه الجزیره از رابطه علی عبدالله صالح با این تشکیلات تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، هانی مجاهد که خود را سخنگوی القاعده معرفی کرد عنوان داشت که علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن با تشکیلات تروریستی القاعده در ارتباط بوده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که این شخص در تماس تلفنی خود با این شبکه عنوان داشت که علی عبدالله صالح سیاست‌های دوگانه در پیش گرفته و با القاعده در ارتباط بوده است. صالح در جریان عملیات علیه تورریست‌های اسپانیایی در شرق یمن دست داشته و با تشکیلات تروریستی القاعده در تماس بوده است تا بدین وسیله حکومت سابق خود را در این کشور تقویت کند.

سخنگوی القاعده تاکید کرد: وی توانایی بسیار خوبی در کنترل القاعده از راه دور داشت.

شبکه الجزیره گزارش داد که تحقیقات صورت گرفته از سوی این شبکه نشان می‌دهد که یکی از افراد نزدیک به علی عبدالله صالح در ارائه پول و تجهیزات انفجاری به گروه القاعده دست داشته و این تشکیلات تروریستی اخیرا حملاتی علیه اهداف غربی در یمن زیرنظر سرویس امنیت ملی انجام داده است.

این شبکه اعلام کرده که به زودی نوار صوتی سخنان سخنگوی القاعده را منتشر خواهد کرد.

وی در این نوار می‌گوید که بعد از بازگشت از افغانستان بازداشت شده و بعد از گذراندن دو سال حبس به عنوان سخنگوی القاعده مشغول به کار شده است.

وی تاکید کرد که عمار برادرزاده علی عبدالله صالح پول و مواد منفجره برای القاعده تامین می‌کرده است.

انتهای پیام

کد N845716

وبگردی