آفتاب

رییس مجلس نمایندگان آمریکا: رابطه اوباما و نتانیاهو بحرانی است

رییس مجلس نمایندگان آمریکا: رابطه اوباما و نتانیاهو بحرانی است

واحد مرکزی خبر نوشت:

جان بینر، رئیس جمهوری خواهان در کنگره آمریکا در گفتگوی اختصاصی با رادیو فاکس نیوز درباره اظهارات اوباما درباره روابط شخصی اش با نتانیاهو گفت واقعیت این است که رئیس جمهور اصلا روابط خوبی با نخست وزیر اسرائیل ندارد.

کاخ سفید و متحدانش هر کاری که می توانستند انجام دادند تا وی را در انتخابات شکست بدهند و فشاری بسیار زیاد به اسرائیلی ها وارد کرده است تا با فلسطینی ها صلح کند در حالی که حماس، در واقع همه امور را در دست دارد. تا زمانی که شریکی برای صلح نیابید، صلحی به دست نمی آورید. این همان کاری است که وی می خواهد با ایرانیان انجام دهد. وی بسیار تلاش می کند تا میراثی از خود به جا بگذارد و توافقی به دست آید، حتی اگر چنین چیزی واقعی نباشد. 

بینر درباره اتهام یهود ستیزی به اوباما گفت البته من یهودی نیستم، من یک کاتولیکم و اوباما نیز می گوید که یک مسیحی است، خوب اینطور باشد ولی باید بگویم که روابط دو طرف چندان خوب نیست. با این حال، روابط مردم آمریکا با اسرائیل بسیار قوی است و روابط اسرائیل و کنگره آمریکا نیز بسیار قوی است و به همین منوال نیز ادامه می یابد.

وی درباره توافقات تجاری با کشورهای دیگر گفت عده ای از نمایندگان با دادن اختیارات، از هر شکلی که باشد، به رئیس جمهور فعلی مخالف هستند و به هیچ روی به وی اطمینان ندارند ولی تلاش کرده ایم اختیارات کنگره در خصوص توافقات تجاری با کشورهای دیگر را بیشتر کنیم و افزایش درآمد برای خانواده های متوسط آمریکایی در این میان اولویت اصلی ما به شمار می آید، ضمن اینکه تلاش می کنیم کشورهای دیگر را به کاستن از قوانین دست و پا گیر واردات و صادرات ترغیب کنیم.


5252

کد N845651

وبگردی