آفتاب

هشدار «شیخ عیسی قاسم» نسبت به محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

هشدار «شیخ عیسی قاسم» نسبت به محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

«شیخ عیسی قاسم»، روحانی برجسته بحرینی با صدور بیانیه‌ای ضمن «ظالمانه» خواندن هر گونه محاکمه «شیخ علی سلمان» بر لزوم ادامه مبارزات مردمی علیه آ‌ل‌خلیفه تا زمان آزادی وی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «صوت المنامه»، «شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته بحرینی با صدور بیانیه ای ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این روحانی بحرینی آمده است: هرگونه اقدام در راستای محاکمه شیخ علی سلمان با هدف خفه کردن فریادهای آزادی خواهانه صورت می گیرد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: ملت بحرین به ظلم و ستم های مزدوران آل خلیفه هیچ توجهی ندارند و همچنان به تظاهرات مسالمت آمیز خود در اعتراض به اقدامات این رژیم ادامه خواهند داد.

شیخ عیسی قاسم در بیانیه خود می افزاید: از آنجایی که شیخ علی سلمان هیچ جرمی مرتکب نشده و اکنون نیز بدون هیچ دلیلی در بند آل خلیفه به سر می برد، هرگونه اقدام برای محاکمه وی غیر قابل تحمل خواهد بود و با واکنش سخت انقلابیون بحرینی مواجه خواهد شد.

گفتنی است، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین حدود پنج ماه پیش توسط مقامات آل خلیفه برای ارائه پاره ای از توضیحات در خصوص سخنرانی های خود علیه این رژیم احضار شد اما پس از مدتی با حکم دادستانی کل بحرین بازداشت شد.

مقامات آل خلیفه تاکنون بارها زمان تشکیل دادگاه شیخ علی سلمان را به تعویق انداخته و انتشار هرگونه اخبار از وضعیت وی در زندان را ممنوع اعلام کرده اند.

کد N845618

وبگردی