آفتاب
معاون فرهنگی تامین اجتماعی:

85 درصد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کف درآمدی جامعه را دارند

85 درصد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کف درآمدی جامعه را دارند

معاون فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی 51.8 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اعتصامی در کارگاه آموزشی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر بیمه و تامین اجتماعی که با حضور کارکنان دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: بودجه 59 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی معادل 30 درصد بودجه دولت است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی 51.8 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد، ادامه داد: تامین اجتماعی از مصادیق اقتصاد مقاومتی و اتکای به توان داخل است چرا که تمام بودجه این سازمان طی فرآیندی توسط خود سازمان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد از 40 میلیون نفر جمعیت مخاطب تامین اجتماعی کف درآمدی جامعه را دارند، یادآور شد: بدنبال ابلاغ سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب قرار نیست که در کنار برنامه‌های پیش بینی شده از واژه اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم، چون که با لفاظی و بازی با کلمات تحولی در اقتصاد مردم روی نمی دهد.

اعتصامی تصریح کرد: یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی لفاظی و نمودارهایی است که سر به فلک می کشند اما در اقتصاد مردم تحولی صورت نمی‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو بحران اقتصادی روی داده در کشورهای جنوب شرقی آسیا و آمریکا با نسخه اقتصاد مقاومتی رفع شده‎اند، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی خوداتکایی به جریان درونی یک اقتصاد است و مفهوم آن کاملا مغایر با اقتصاد ریاضتی است و در واقع این نوع اقتصاد مبتنی بر برنامه ریزی منطقه‌ای است به گونه‎ای که بر این اساس اتفاقی که در اصفهان افتاده است قرار نیست در لرستان بیفتد.

معاون فرهنگی تامین اجتماعی با بیان اینکه اصلی ترین مشکل این است که خودباوری در نظام در خصوص استان های پرتوانی مانند لرستان به وجود نیامده است، گفت: یکی از نظام‌هایی که باید به موازات اقتصاد مقاومتی تقویت شود نظام تامین اجتماعی است، بستر توسعه و تکمیل این نظام باید همسو و در کنار سایر بخش‌های اقتصادی فراهم شود.

وی با بیان اینکه هر چقدر نظام حمایتی در تامین اجتماعی تقویت شود هزینه‌های درمان کاهش نیز می‎یابد، یکی از راه‎های تحقق اقتصاد مقاومتی را قوانین دانست و افزود: اعتراف می کنیم که قوانین تامین اجتماعی منافع شرکای اجتماعی را نادیده گرفته است.

اعتصامی گفت: این چه تامین اجتماعی است که نه شرکای آن می‎توانند تصمیم گیری کنند و نه اینکه در بنگاه‎های بزرگ کشور سرمایه گذاری می‎کند.

انتهای پیام
کد N845559

وبگردی