آفتاب

بیانیۀ وزارت خارجۀ پاکستان دربارۀ توافق هسته‌ای با ایران

بیانیۀ وزارت خارجۀ پاکستان دربارۀ توافق هسته‌ای با ایران

ایرنا نوشت:

پاکستان در پایان نشست امنیتی با آمریکا در بیانیه ای مشترک ضمن استقبال مجدد از دستیابی ایران و 5+1 به برنامه جامع اقدام مشترک در سوئیس، بر ضرورت حل صلح آمیز موضوع هسته ای ایران تأکید کرد.

هفتمین دور نشست همکاری امنیت، ثبات استراتژیک و خلع سلاح بین پاکستان و آمریکا در واشنگتن، با حضور «رز گوتمولر» معاونت خلع سلاح وزارت خارجه آمریکا و «عزیز احمد چودری» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد و دو طرف در پایان بیانه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه، پاکستان با تاکید بر اینکه برخورداری از فنآوری هسته ای یک ضرورت اجتماعی - اقتصادی برای کشورهاست، گفت: به دستیابی ایران و 1+5 به توافق جامع نهایی بسیار امیدوار است.

این نشست حول محور تلاش بین المللی در بالابردن امنیت هسته ای، استفاده های صلح آمیز از انرژی هسته ای و خلع سلاح و کنترل صادرات تسلیحات و امنیت و ثبات منطقه ای تشکیل شد.

تلاش بین المللی با محوریت سازمان انرژی هسته ای برای بهبود امنیت در انرژی هسته ای و طرح جهانی مبارزه با تروریسم هسته ای، از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

براساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، در این نشست دو طرف بر ادامه تلاشها برای پیوستن پاکستان به معاهده ان.پی.تی و ضرورت منع اشاعه تسلیحات کشتارجمعی تأکید کردند.

به گزارش ایرنا، قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته(چهارشنبه) در یک نشست خبری اعلام کرده بود کشورش معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) را به دلیل تبعیض آمیز بودن آن امضا نخواهد کرد.

5252

کد N845549

وبگردی