آفتاب
ماری هارف:

آمریکا انتظار دارد ذخایر اورانیوم ایران کاهش یابد

آمریکا انتظار دارد ذخایر اورانیوم ایران کاهش یابد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد واشنگتن انتظار دارد ايران بر اساس توافقی که صورت گرفته است حجم اورانيوم غنی‌شده خود را تا روز 30 تیرماه کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رويترز، ماری هارف گفت:‌ انتظار ما اين است طبق توافقی که از قبل شده است، ايران به تعهدات خود پایبند باشد. وی افزود: اگر ايران اين کار را نکند، در آینده با مشکل روبرو می‌شویم. ولی بر اساس توافق موقت، انتظار داريم این کاهش عملی شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی عنوان کرده طی 18 ماه گذشته ایران 20 درصد از ذخایر اورانیوم غنی سازی شده خود را کاهش داده ولی براساس توافق موقت ژنو (برنامه اقدام مشترک) این میزان باید بیشتر شود.

این روزنامه مدعی شده که مقامات غربی علت عدم کاهش بیشتر اورانیوم از سوی ایران را نمی دانند. با این حال ماری هارف در پیامی توئیتری تاکید کرد: تعجب می کنم که نيويورک ‌تايمز اجازه داده چنين موارد ناصحيحی در گزارش منتشر شود.

وی همچنین برخی قسمت های گزارش نیویورک تایمز را دارای جملات غیر دقیق توصیف کرده است. ماری هارف همچنین در پاسخ به دیوید فرام از مشاوران جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا که گفته بود «خیلی بد است فردی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باشد و به نیابت از ایران موضوع را بچرخاند»، گفت: این موضوع دفاع از ایران نیست بلکه دفاع از توافقی است که در لوزان بدست آمده و این دو مساله کاملا متفاوت هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N845464

وبگردی