آفتاب

رئیس جمهور فیلیپین چین امروزی را به آلمان نازی تشبیه کرد

رئیس جمهور فیلیپین چین امروزی را به آلمان نازی تشبیه کرد

رئیس جمهور فیلیپین امروز(چهارشنبه) در جریان سخنرانی در ژاپن، چین امروزی را با آلمان نازی تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیگنو آکویینو، رئیس جمهور فیلیپین در سخنانی در شهر توکیو عنوان کرد، جهان نمی‌تواند بیش از این در مقابل چین که هر چه بیشتر در دریای چین جنوبی ادعای اراضی می‌کند، کوتاه بیاید.

آکویینو در سخنرانی خطاب به رهبران تجاری در توکیو در پاسخ به سوالی درباره افزایش قدرت چین و نقش آمریکا در مهار آن گفت: اگر خلاء وجود داشته باشد و اگر آمریکا به عنوان یک ابر قدرت بگوید که علاقه‌ای به مداخله ندارد شاید بلندپروازی کشورهای دیگر را نتوان متوقف کرد.

آکویینو با اشاره به فتوحات ارضی آلمان نازی در ماه‌های پیش از بروز جنگ جهانی دوم گفت: من یک دانشجوی آماتور تاریخ هستم و به یاد می‌آورم که چطور آلمان در حال آزمودن خواسته‌هایش در آبهای دیگر کشورها بود و دیگر قدرتهای اروپایی چه پاسخی به اقدامات آن دادند.

وی افزود: آنها (آلمانی‌ها) آماده بودند اگر به عنوان مثال فرانسه به آنها بگوید که عقب نشینی کنید، از مواضعشان عقب نشینی کنند اما متاسفانه تا زمان الحاق منطقه سودتنلند، چکسلاواکی و الحاق کل کشور چکسلاواکی هیچ کس از آنها نخواست که اقداماتشان را متوقف کنند.

آکویینو ادامه داد: اگر کسی به آدولف هیتلر و آلمان در آن زمان می‌گفت که دست از کارهایش بردارد ما از جنگ جهانی دوم اجتناب کرده بودیم.

این اظهارات رئیس جمهور فیلیپین در حالی مطرح شدند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واکنش به افزایش تنش‌ها در دریای چین جنوبی از قدرتهای منطقه به ویژه چین خواست تا به قوانین احترام بگذارند.

انتهای پیام

کد N845280

وبگردی