آفتاب

افزایش چشم‌گیر جرایم سایبری در انگلیس

افزایش چشم‌گیر جرایم سایبری در انگلیس

مجرمان سایبری 90 درصد از شرکت‌های اصلی انگلیس را مورد هدف قرار داده‌اند که ده‌ها میلیارد پوند هزینه را به اقتصاد این کشور تحمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این رقم حاکی از آن است که تهدیدات هکرهایی که سعی در سرقت داده‌های محرمانه دارند، افزایش سریعی داشته است.

کارشناسان هشدار داده‌اند هزینه‌های معمولی که به شرکت‌های بزرگی که دچار نقض امنیت اطلاعاتی شدید شده‌اند، وارد شده طی یک سال از 1.1 میلیون دلار به 3.1 میلیون دلار رسیده و سه برابر شده است.

یک مقام ارشد در آژانس جاسوسی جی سی اس کیو انگلیس گفت که این کشور هر روز با "تهدیدات دیرینه، پیشرفته و مداوم" رو به رو است.

کیاران مارتین، دبیرکل امنیت سایبری انگلیس در یک کنفرانس اعلام کرد که علایم حاکی از کاهش این حملات، کم است و این حملات شامل تهدیداتی از سوی دولت‌های متخاصم، گروه‌های تروریستی و هکرهای مخرب است که به فعالان هک‌ شهرت دارند.

سخنرانی وی یک هفته پس از سخنرانی ملکه برگزار شد که طی آن پیشنهاداتی برای ارائه قدرت بیشتر به سرویس‌های امنیتی به منظور بازسازی خرابی‌های ایجاد شده توسط افشاگری‌های ادوارد اسنودن، مقاطعه کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا ارائه شد.

وی هم‌چنین به دفاع از استفاده از روش‌های جنجالی دسترسی به تماس‌های تلفنی، پیام کوتاه و پست الکترونیکی میلیون‌ها شهروند پرداخت و اعلام کرد که جاسوسان اقدام به "رخنه گسترده تصادفی" درخصوص افراد قانونمند نکرده‌اند.

جزئیات تکان‌دهنده میزان و هزینه حملات سایبری به شرکت‌های انگلیسی در یک گزارش سالانه که دستور آن از طرف دولت ارائه شده، گردآوری شده بودند.

این یافته‌ها حاکی از آن است که چگونه از هر 10 شرکت بزرگ 9 مورد دچار سرقت اطلاعاتی شده که این میزان سال گذشته 81 درصد بوده است.

در مورد شرکت‌های کوچک نیز تقریبا 74 درصد از آنان مورد حمله قرار گرفته‌اند که این میزان در گذشته 60 درصد بوده است.

هزینه معمولی حملات هکری جدی به بنگاه‌های کوچک نیز از 115.000 یورو به 311.000 یورو رسیده است.

این هزینه شامل هزینه اختلال، فروش‌های از دست رفته، کشف مجدد اطلاعات،‌ جریمه و غرامت است.

در این حملات اقداماتی از قبیل دست رفتن اطلاعات محرمانه، خرابی به علت ویروس یا بدافزار، دزدی، کلاهبرداری و سایر مسایل است.

از هر 10 شرکت تقریبا یک مورد صد روز پس از حمله متوجه این اقدام می‌شود. شمار حملاتی که از طریق تلفن همراه یا تبلت‌های شرکت صورت گرفته است نیز از هفت درصد به 15 درصد رسیده است.

انتهای پیام

کد N845259

وبگردی