آفتاب

آمریکا کمک فنی به نیروهای آلمانی در عراق را به حالت تعلیق درآورد

آمریکا کمک فنی به نیروهای آلمانی در عراق را به حالت تعلیق درآورد

یکی رزنامه آلمانی مدعی شد که آمریکا از بیم مسایل امنیتی کمک رسانی فنی به نیروهای آلمانی مستقر در عراق را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه بیلد، واشنگتن از ارایه کمک فنی به نظامیان آلمانی مستقر در عراق از بیم آنکه مبادا برلین از آنها برای تحقیق درباره فعالیت های جاسوسی آمریکا سود ببرد، امتناع کرد.

روزنامه «بیلد» آلمان امروز چهارشنبه مدعی شد که آمریکا به درخواستی که چند هفته پیش از سوی برلین مبنی بر برخی همکاری های فنی ارایه شده تا کنون پاسخ مثبت نداده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آمریکایی ناشناس می نویسد: مقامات وزارت اطلاعات آمریکا نگرانند که مبادا تجهیزات فنی شان به دست کمیته اطلاعات پارلمان آلمان (بوندستاگ) بیافتد که در حال حاضر مشغول تحقیق درباه فعالیت های جاسوسی آمریکا در خاک آلمان است.

 روزنامه بیلد یک هفته پیش نیز اعلام کرد که «جیمز کلاپر» مدیر امنیت ملی آمریکا با صدور حکمی بازنگری در روند همکاری بین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و سازمان اطلاعات آلمان (BND) را خواستار شده است.

این روزنامه به نقل از کلاپر نوشته بود: دیگر نمی توان برای حفظ اسناد محرمانه به برلین اعتماد کرد و نهادهای جاسوسی آمریکا باید راه های کاهش یا قطع همکاری اطلاعاتی با آلمان را امتحان کنند.

کد N845230

وبگردی