آفتاب

کودکان؛ نخستین قربانیان جنگ در یمن

کودکان؛ نخستین قربانیان جنگ در یمن

کودکان بیشترین آسیب را از جنگ عربستان در یمن می‌بینند؛ صدها تن طی حملات جنگنده‌های سعودی کشته شده و مشکلات تنها به این مساله محدود نمی‌شود بلکه این حملات موجب ایجاد مشکلات روانی در میان کودکان شده است؛ مشکلاتی که بر آینده آنها تاثیر جدی می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، کودکان یمن که روزانه در معرض حملات شدید جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان هستند مجبورند هر روز در میان حملات با رنج و ترس و وحشت زندگی کنند و شاهد بمباران‌ها و کشته شدن‌ها باشند؛ صحنه‌هایی که بر روی روان آن‌ها تاثیر گذاشته و موجب آسیب‌های جدی به آن‌ها می‌شود که بر حال و آیندشان تاثیر می‌گذارد.

تاثیر جنگ تنها بر روی روان کودکان یمنی محدود نمی‌شود بلکه صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که دستکم 115 کودک طی حملات ائتلاف کشته شده و حدود 172 تن دیگر زخمی و دچار نقض‌هایی شده‌اند که برای همیشه آن‌ها را گرفتار می‌کند.

حملات عربستان به یمن هر چیزی را که ذره‌ای نشان از زندگی در آن باشد هدف قرار داده است اما کودکان در راس قربانیان این حملات هستند چرا که مجبورند بهای سنگینی را به دلیل پیامدهای این جنگ در آینده بپردازند؛ کودکانی که از ترس حملات عربستان خود را در گودال‌ها و حفره‌ها پنهان می‌کنند و دنبال جای امنی می‌گردند.

با وجود تمامی این آثار و پیامدها و محکومیت حمله به غیرنظامیان، عربستان همچنان به حملات متجاوزانه خود علیه یمن ادامه می‌دهد و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد.

در همین راستا مرکز حقوق بشر یمن اعلام کرده که 7500 غیرنظانی طی تجاوز وحشیانه عربستان به یمن کشته و زخمی شده‌اند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند و برخی از آن‌ها دچار معلولیت‌هایی شده‌اند که برای همیشه آن‌ها را زمین‌گیر می‌کند.

در این گزارش آمده است که براساس گزارشات دیده‌بان حقوق بشر و سازمان ملل، عربستان در حمله به یمن از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و تاسیسات، منازل، مدارس، وزارتخانه‌ها، دادگاه‌ها، بیمارستان‌ها و اماکن باستانی و تاریخی را تخریب کرده است که تاریخ آنها به صدها سال و برخی از آن‌ها به هزاران سال باز می‌گردد.

مرکز حقوق بشر یمن اعلام کرده است: عربستان، یمن را از نظر دریایی، زمینی و هوایی کاملا محاصره کرده است و اقداماتی نامناسب و شنیع را مقابل چشم و گوش کشورهای جهان، سازمان ملل و شورای امنیت و دیگر نهادهایی انجام می‌دهد که مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی هستند.

انتهای پیام

کد N845183

وبگردی