آفتاب

الجزایر امروز میزبان مذاکرات صلح لیبی است

الجزایر امروز میزبان مذاکرات صلح لیبی است

فرستاده سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که طرف‌های لیبیایی امروز (چهارشنبه) بار دیگر برای گفت‌وگو در خصوص حل بحران این کشور در الجزایر گرد هم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، برناردینو لئون، فرستاده سازمان ملل به لیبی با اعلام این خبر تاکید کرد: طرف‌های شرکت کننده در این نشست نباید انتظار این را داشته باشند که نتایج کاملا برای آن‌ها راضی کننده باشد. احزاب و شخصیت‌های لیبیایی بر حضور خود در این نشست تاکید کرده‌اند و هیات سازمان ملل هم منتظر جواب بقیه شخصیت‌هاست.

وی افزود: لیبیایی‌ها باید خوب درک کنند که هیات سازمان ملل هرگز نمی‌تواند راهکاری ایجاد کند که کاملا خرسند کننده باشد؛ چرا که این مساله موجب پییچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود. راهکار احتمالی می‌تواند تا اندازه‌ای برای طرف‌های لیبیایی رضایت بخش باشد که به تنش اقتصادی کشور پایان داده و شرایط برای تشکیل دولت وحدت ملی فراهم شود.

لئون اخیرا اعلام کرده که قصد دارد پیش نویس توافق نامه چهارمی را طی ماه جاری میلادی به طرف‌های لیبایی ارائه دهد.

طرف‌های لیبیایی مذاکراتی را در مارس و آوریل گذشته در مراکش برگزار کردند که موجب تهیه توافق نامه سومی در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی شد اما کنگره منحل شده لیبی با این توافق مخالفت کرد.

لئون معتقد است که 75درصد مسئولان سیاسی لیبی خواهان صلح هستند و هیچ گونه راهکار نظامی برای حل بحران لیبی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N845182

وبگردی