آفتاب
امام جمعه موقت تهران:

ملت ایران تحریم را می‌پذیرد، ولی هرگز زیر بار ذلت و حقارت نخواهد رفت

ملت ایران تحریم را می‌پذیرد، ولی هرگز زیر بار ذلت و حقارت نخواهد رفت

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آمریکا با طرح بازرسی از تاسیسات نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای دنبال حقارت ملت ایران است، گفت: ملت ایران تحریم را می‌پذیرد، ولی هرگز زیر بار ذلت و حقارت نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و برگزاری شب احیاء در مسجد مقدس جمکران با گرامیداشت نیمه شعبان، خودشناسی و دوری از گناه را از ویژگی های مهم منتظران برشمرد و اظهار کرد: همه ما امشب به ولی عصر(عج) پناه می بریم تا آبروی ما را در دنیا و آخرت حفظ کند و گوشه چشمی به منتظرانش داشته باشد.

وی در فضیلت شب نیمه شعبان افزود: با توجه به روایات شب نیمه شعبان یکی از مراحل شب های قدر می باشد که سرنوشت ها و تقدیر را می توان در این شب رقم زد و عاقبت به خیری را برای خود مهیا ساخت.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: از این فرصت شب‌های قدر بهره بگیریم و برای نابودی آمریکا و آل سعود و صهیونیسم جهانی و نابودی تکفیری‌ها و رفع گرفتاری‌های مردم جهان و همچنین از میان رفتن مشکلات داخلی دعا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم شناخت امام زمان (عج) گفت: امام زمان(عج) همه میراث پیامبران و انبیای الهی و اولیاء را با خود دارد ایشان حقوقی بر گردن مسلمین دارند که باید آن را ادا کنیم و نسبت به رسالت ایشان معرفت و شناخت پیدا کنیم، هر چند نمی‌توانیم به طور کامل حق ایشان را بجا آوریم.

صدیقی یادآور شد: ایشان همچنین حق تعلیم و هدایت دارند که در دوران غیبت علما و طلاب حوزه عهده دار هدایت مردم می‌باشند. ما باید بدانیم که وجود مهدی موعود (عج) لنگرگاه زمین در نجات بشریت است.

وی درباره مذاکرات هسته ای و رویدادهای اخیر در کشور، توجه به ظرفیت های داخلی را لازمه ایستادگی در برابر تحریم ها برشمرد و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره راه حل مشکلات کشور را در ظرفیت های داخلی می دانند و با دلسوزی‌های پدرانه خود همواره بر سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: از دشمنانی چون آمریکا و اسرائیل به جز دشمنی نمی توان توقعی داشت ما باید به دنبال عزت کشورمان باشیم باید تحریم ها را بپذیریم، اما ذلت را قبول نکنیم و بازرسی مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان مان را نپذیریم.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: آمریکا همواره دروغ می گوید آمریکا قصد دارد در این مذاکره به منافع خود دست یابد. با تحریم به این ملت فشار بیاورد و آنها را تحقیر کند. به همین دلیل تحریم ها را به مساله حقوق بشر و امثال این ها وصل می کند در واقع آمریکا می خواهد صولت ما را بشکند و بگوید ایران راهی جز پذیرفتن حرف‌های ما ندارد!

وی تصریح کرد: باید در برابر زیاده خواهی ها و توطئه های آمریکا فریاد مرگ بر آمریکا سر داد. تیم مذاکره‌کننده باید بر حقوق مسلم ملت ایران پافشاری کند؛ چرا که ما عقب نشینی نمی کنیم و هیچ گاه از اصول و ارزش های خود کوتاه نخواهیم آمد و راه امام خمینی(ره) را با رهنمون های رهبری ادامه می دهیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) هیچ گاه ارزشی برای آمریکا قائل نبود و امریکا و دشمنان را تحقیر می کردند؛ حالا چرا باید دست به آمریکا دراز کنیم این ملت با غیرتی که دارند با امریکا سازش نمی‌کنند مملکتی که صاحب زمان دارد نیازی به سازش با آمریکا و دست دادن به دشمن ندارد.

انتهای پیام

کد N845109

وبگردی