آفتاب
کره شمالی:

آمریکا به دنبال جنگ بیولوژیک در شبه جزیره کره است

آمریکا به دنبال جنگ بیولوژیک در شبه جزیره کره است

آمریکا مدعی است که اشتباها میکروب یک بیماری کشنده را به ۹ ایالت این کشور و پایگاهی در کره جنوبی انتقال داده که پیونگ یانگ این مسئله را تلاشی برای به راه انداختن جنگ بیولوژیک در منطقه می داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، پیونگ یانگ اعلام کرد که اقدام آمریکا به انتقال میکروب زنده سیاه زخم به شبه جزیره کره آگاهانه و از روی عمد بوده است. در همین رابطه، کمیته آشتی ملی کره شمالی با انتشار بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد این اقدام را جرمی نابخشودنی علیه مردم کره عنوان کرد.

به گفته پیونگ یانگ، انتقال میکروب زنده سیاه زخم اثباتی بر این ادعاست که واشنگتن خود را به طور سیستماتیک برای نابودی مردم کره از طریق به راه انداختن جنگ بیولوژیکی آماده می کند.

علاوه بر این، پیونگ یانگ همسایه خود –کره جنوبی- را متهم به سهل انگاری و سرپوش گذاشتن بر روی این ماجرا کرد.    

سئول پیشتر اعلام کرده بود که این واقعه خطرناک به منزله نقض توافق حضور نیروهای آمریکایی در خاک کره جنوبی نیست.

وزارت دفاع آمریکا در ۲۷ ام ماه میلادی گذشته از اشتباه ارتش به انتقال میکروب زنده سیاه زخم به آزمایشگاه هایی در ۹ ایالت مختلف و همچنین به پایگاهی در خاک کره جنوبی خبر داد.

واشنگتن و سئول از سال ۲۰۱۱ به این سوی در راستای تحکیم روابط دوستانه خود در زمینه مبارزه با تهدید های ناشی از سلاح های بیولوژیکی با یکدیگ همکاری داشته اند.

کد N845071

وبگردی