آفتاب

سازمان ملل خواستار از سرگیری فوری مذاکرات اسراییل-فلسطین شد

سازمان ملل خواستار از سرگیری فوری مذاکرات اسراییل-فلسطین شد

بان کی مون از سرگیری فوری مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین و پایان دادن به اقدامات یک جانبه را که منجر به "از دست رفتن اعتماد" می‌شود، خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی که به مناسبت سالگرد تاسیس آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) برگزار شده بود، اعلام کرد که هرگز قرار نبوده این آژانس برای 65 سال فعال باشد و ادامه فعالیت آن به دلیل ناکامی‌های سیاسی بوده است.

پیر کراهنبوئل، کمیسیونر کل آنروا اعلام کرد که تا امروز بیش از پنج میلیون پناهنده فلسطینی در منطقه به ثبت رسیده است که این رقم "برابر با جمعیت نروژ یا سنگاپور است."

وی تاکید کرد که فلسطینی‌ها "در بسیاری از جهات با بحران وجودی" مواجه هستند. آنان در غزه توسط اسرائیل محاصره شده‌اند و با بیم از دستگیری توسط ارتش اسرائیل در کرانه باختری زندگی می‌کنند.

این مقام سازمان ملل در ادامه افزود: فلسطینی‌ها در دام "محاصره بیرحمانه و خشونت" در اردوگاه پناهندگان یرموک خارج از دمشق افتاده‌ا‌ند و تاکید کرد که انزوا، محرومیت و سلب مالکیت فلسطینی‌ها یک بمب ساعتی برای منطقه است. این مساله نفی شأن و حقوق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کراهنبوئل در ادامه گفت که 65 درصد از پناهندگان فلسطینی ثبت شده کمتر از 25 سال سن دارند که افرادی با تحصیلات اما بدون شغل هستند.

وی تاکید کرد که این افراد مایل به استخدام هستند اما چشم‌انداز اندک و آزادی عمل محدودی برای آنها وجود دارد.

این مقام سازمان ملل هشدار داد که این شرایط ممکن است منجر به ایجاد یأس در بسیاری افراد و افزایش انتخاب راه‌های خطرناک توسط آنان در منطقه مدیترانه و فراتر از آن شود.

حنان اشراوی، نماینده ویژه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تاکید کرد که جمعیت پناهندگان فلسطینی چهار نسل را در برمی‌گیرد که هم‌چنان "در شرایط بسیار سخت و محرومیت"، تحولات و درگیری‌های پیاپی به سر می‌برند.

انتهای پیام

کد N845055

وبگردی