آفتاب
رئیس صلیب سرخ خواستار شد:

افزایش تلاش­های بشردوستانه اتحادیه اروپا در مناطق بحرانی جهان

افزایش تلاش­های بشردوستانه اتحادیه اروپا در مناطق بحرانی جهان

«پیتر مائورر» از اتحادیه­ اروپا خواست برای کمک به برقراری ثبات در مناطقی از خاورمیانه و آفریقا که دچار بحران شده ­اند، تلاش­های بشردوستانه­ خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در بروکسل، رئیس کمیته­ بین المللی صلیب سرخ خواستار افزایش تلاش­های بشردوستانه­ اتحادیه اروپا برای کمک به برقراری ثبات در مناطق بحرانی خاورمیانه و آفریقا شد. وی از دولت­ها خواست تا ضرورت­های بشردوستانه را در پاسخ­ دهی خود به بحران مهاجرت مدیترانه ­ای، که نتیجه­ درگیری و ناپایداری در کشورهای مبدا است، لحاظ کنند.

«پیتر مائورر» این سخنان را در حین بازدید از بروکسل بیان کرد که آنجا با «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپایی، «دونالد توسک» رئیس کمیسیون اروپا و «کریستالینا جیورجی­وا» معاون کمیسیون اروپا برای بودجه و منابع انسانی، «کریستوس استیلیانیدز» کمیساریای مدیریت بحران و کمک­های بشردوستانه و «نون میمیکا» کمیساریای توسعه و همکاری­های بین ­الملل ملاقات داشت.

مائورر همچنین با «الکساندر ورشبو» معاون دبیرکل ناتو و «الکساندر دی کرو» و «دی­دیر ریندرز» معاونین نخست­ وزیر بلژیک و شماری از مقامات عالی­ رتبه­ دیگر ملاقات کرد. بر این اساس بحران­های خاورمیانه، آفریقا و همینطور اوکراین از جمله موضوعات مورد گفتگو در این ملاقات­ ها بودند.

در جریان این سفر مائورر مراتب قدردانی خود را به اتحادیه­ اروپا برای کمک­های بی­ شائبه­ مالی آن به کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ ابراز کرد. به گفته­ وی در بعضی از مناطق به ­شدت آسیب ­دیده از جمله یمن، سوریه، شمال نیجریه و شرق اوکراین، تیم­های امدادی کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ عمدتا به تنهایی فعالیت می کنند که این امر ضرورت حمایت­های اتحادیه­ اروپا را نسبت به قربانیان بی­ شمار این درگیری­ها بیشتر نشان می­دهد.

در همین راستا مائورر گفت: ما بر حمایت­های پیوسته، ماندگار و حیاتی اتحادیه­ اروپا از کمیته­ بین­ المللی صلیب سرخ حساب می ­کنیم که ما را به همراه دیگر ارکان نهضت بین ­المللی صلیب سرخ و هلال احمر در کل قادر می­ سازد تا در زمان نیاز تغییری ایجاد کنیم.

رئیس کمیته­ ­بین­ المللی صلیب سرخ گفت امیدوار است بتواند توجه رهبران اتحادیه­ اروپا را به پیامدهای بشردوستانه­ منفی مخاصمات به عنوان دلیل ریشه­ ای مهاجرات جلب کند. به گفته وی اگر کمک­ها برای پاسخ­ دهی به نیازهای فزاینده بیشتر نشوند، دورنمای ثبات در جوامع جنگ­ زده تاریک خواهد بود.

وی به این نکته اشاره داشت که مهاجران در کشورهای مدیترانه ­ای، فارغ از اینکه به دلیل درگیری و جنگ، خشونت و یا دیگر دلایل مجبور به عبور از این گذرگاه خطرناک شده باشند، تنها بخش کوچکی از کل مهاجران در سراسر جهان را تشکیل می­ دهد. هنگامی که درگیری مردم را از خانه­ های­شان فراری می ­دهد، به دلایل ساده­ جغرافیایی فشارهای ناشی از این امر متوجه جوامع و کشورهای همسایه است.

این در حالی است که تنها در نیجریه، جایی­ که آقای مائورر به تازگی از آنجا بازگشته است، بیش از یک میلیون نفر آواره شده و به کشورهای همسایه از جمله چاد، کامرون و نیجر پناهنده شده ­اند. گفتنی است پاسخ ­دهی بشردوستانه­ کمیته­ بین ­المللی صلیب سرخ در منطقه­ دریاچه­ چاد، پس از سوریه و سودان جنوبی، سومین مأموریت بزرگ این کمیته در این زمینه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N844890

وبگردی