آفتاب

هاشمی رفسنجانی: انقلابی که امام (ره) طراحی کردند، عاری از هرگونه خشونت بود

هاشمی رفسنجانی: انقلابی که امام (ره) طراحی کردند، عاری از هرگونه خشونت بود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در مراسم افتتاح همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت در اندیشه‌ امام خمینی(ره)، با قرائت سوره مبارکه نصر و تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اختیارات حضرت صاحب الامر تشکیل شده است که باید به نیابت از ایشان اداره شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: همه‌ی بشریت با حضور ایشان در مسیری که از ابتدای خلقت برای انسان در نظر گرفته شده، قرار می‌گیرند و بالا رفتن ادراک و آگاهی مردم دنیا و تسلط شدن بر بخش اعظمی از اسرار کره خاکی از ضروریات ظهور ایشان است.

وی اسلام را دین رأفت و مهربانی و امام (ره) را که منادی اسلام در قرن حاضر بود، مروج رحمانیت اسلام خواند و گفت: انقلابی که امام (ره) طراحی و رهبری کردند، عاری از هرگونه خشونت بود و هیچ‌گاه در برنامه‌ریزی ایشان فعالیت‌های خشن وجود نداشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دنیای بدون خشونت را شایسته بشر عاقل و متفکر امروز دانست و افزود: انسان نباید با خشونت زندگی کند، بلکه بشریت باید منطق و استدلال را سرلوحه امور زندگی خویش قرار دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از اینکه در شرایط فعلی‘ جهان اسلام خشن ترین منطقه‌ی دنیا شده است، گفت: متأسفانه امروز که بشریت گام‌های بلندی به سمت تعالی برداشته، امت اسلامی هر روز شاهد فاجعه‌ای است که این امر با روح لطیف و انسانی اسلام منافات دارد.

وی به سوابق آشنایی خویش با امام (ره) در طول 41 سال از حیات طیبه‌ی ایشان، اشاره و تصریح کرد: حقیقتاً امام خمینی (ره) یک هدیه آسمانی بودند که باید بیش از اینها قدردان راه، گفتار و آثار ایشان باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران مبارزه که در آن شرایط سخت یکی از راه‌های ممکن مبارزه مسلحانه بود، اظهار داشت: امام همیشه بر مردم تکیه می‌کردند و هیچ‌وقت مبارزات مسلحانه را تأیید نمی‌کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، انعطاف اسلامی و اقتدار دینی را دو ویژگی بارز در زندگی سیاسی، امام خمینی برشمرد و گفت: در مقطع پایانی جنگ وقتی مسائل و احتمال افزایش جنایات رژیم بعث علیه مردم ایران و عراق را برایشان توضیح دادند، علی‌رغم سخنان قبلی مبنی بر مقاومت بیست ساله و جنگ تا آخرین قطره خون، قطعنامه را پذیرفتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان دیدگاه‌ امام خمینی (ره) درباره نحوه‌ی برخورد با اسرا و مردم بی‌گناه عراق، گفت: ایشان هرگز اجازه پیش‌روی در خاک عراق را نمی‌دادند و بسیاری از اسرای عراقی وقتی محبت رزمندگان و مردم ایران را دیدند، نادم شدند تا حدی که حتی ضمن شرکت در نمازجمعه‌ها علیه رژیم بعث شعار می‌دادند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ریشه لشکر بدر عراق که در حال حاضر با داعش می‌جنگد، از همین اسرای عراقی است که با دیدن روح اسلام ناب و برادری ایرانی‌ها راهشان را عوض و در زمره مبارزان قرار گرفتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عرفان، فلسفه، آشنایی با تاریخ معاصر، آشنایی با ابعاد گسترده فقه سنتی و نگاه اجتهادی به مسائل را از خصوصیات برجسته امام در تمام سال‌های تدریس در حوزه، مبارزات و رهبری پس از پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: ایشان یک عارف، مجتهد فقیه جامع الشرایط، شاعر و بسیار باهوش بودند که در تاریخ معاصر ایران طلوع کردند و همچنین از نعمت‌های الهی برای هدایت بشریت و مشعلی برای دنیای اسلام بودند.

وی با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های شکل گرفته در دنیا، گفت: انقلاب اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر است، چرا که این انقلاب با اراده و خواست قلبی مردم شکل گرفت و توسط خود مردم نیز تا امروز حمایت و پشتیبانی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مردم رژیم سراسر استبداد شاهنشاهی را با حضور خود در صحنه و تحمل مرارت‌های فراوان به رهبری امام خمینی(ره) شکست دادند، اظهار داشت: امام (ره) همیشه تأکید داشتند که مردم حاکمان واقعی نظام هستند و حق حکومت دارند و آنها خودشان مسایل را حل می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شرق، غرب و ارتجاع منطقه حامیان صدام در جنگ تحمیلی بودند، افزود: مردم ایران با رهبری امام راحل در شرایطی که حتی یک کشور دوست و حامی خود نداشتند، پیروز جنگ شدند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) تمام نهادهای که در داخل کشور بودند، حفظ شدند و فقط افراد خاصی که مرتکب جنایات مشخصی شده بودند، محاکمه شدند، در حالی که در انقلاب‌های کمونیستی تصفیه های خونین انجام شد و بسیاری از مسولان گذشته مجازات شدند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر جهان با دیده انصاف به امام(ره)، حرف‌ها و آثار وجودی ایشان بنگرد، متوجه خواهد شد که نظام جمهوری اسلامی با چارچوب کاملی طراحی شده است، گفت: البته نقدهایی وجود دارد که ممکن است متوجه قانون گذار باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رأی مثبت 99 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و با تأکید بر نقش برجسته و تأثیرگذار مردم در مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در این نظام همه امور از قبیل انتخاب رهبری، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و کابینه دولت به شکل مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود و این نظام بدون انتخاب مردم اعتباری پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی(ع) گفت شما می‌توانید ولی باشید اما باید مردم شما را بپسندند چرا که واقعاً رأی‌گیری و خواست مردم اصل معتبری است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در این دوره عده‌ای خارج از دین اسلام عمل و حق‌الناس را ضایع می‌کنند، افزود: نباید این کار را به حساب اسلام گذاشت، این کار تعدی به حقوق مردم است و خدا عادل و در عدالتش یک ذره خلل وارد نمی‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به جنایات اخیر رژیم آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت: از عربستانی که متولی خانه‌ی خداست و میزبان مسلمان‌هاست انتظار می‌رفت با چهره‌ی محبت آمیز با مردم برخورد کند که مرتکب اشتباه بزرگی در یمن شده و لکه بسیار بد و ننگینی در تاریخ خود بر جای گذاشته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از جنایات گروه‌های افراطی به ویژه داعش افزود: داعش بلیه‌ای است که به آسانی نظیرش را در تاریخ نمی‌توانیم پیدا کنیم که متأسفانه رسانه‌های غربی از آن به عنوان دولت اسلامی نام می‌برند و آبروی اسلام و مسلمانان را خدشه دار کرده است.

وی ایران را امن‌ترین کشور منطقه و دنیا توصیف کرد و افزود: امنیت ایران به خاطر مردمی است که راه و زندگی حکومتی خویش را انتخاب کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تجلیل و یاد و خاطره مرحوم حاج سید احمدآقا خمینی بنیانگذار موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)، گفت: بحمدلله امروز آیت‌الله حاج سید حسن آقا خمینی و بیت محترم امام راه پدر بزرگوار خود را ادامه داده و آثار امام(ره) را به عنوان منابعی ارزشمند حفظ کرده و با امانت کامل منتشر می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار امیدواری کرد که بزودی شاهد جهانی آرام و بدون خشونت باشیم و با کشورهای مسلمان و غیر مسلمان ارتباط خوبی داشته باشیم.

در ابتدای این دیدار دکتر مقدم دبیر همایش بین المللی جهان عاری از خشونت در اندیشه امام خمینی(ره) به بیان گزارشی کوتاه از همایش پرداخت.

انتهای پیام

کد N844869

وبگردی