آفتاب

برگزاری میزگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) در حزب لیبرال دموکرات روسیه

برگزاری میزگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) در حزب لیبرال دموکرات روسیه

حزب لیبرال دموکرات روسیه در آستانه بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) روز دوشنبه با برگزاری میزگردی که با شرکت نمایندگان پارلمان روسیه و برخی از شخصیت‌ها و متفکران روسی همراه بود، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای مراسم ویتالی زولوچوسکی، نماینده پارلمان و عضو کمیته اتحادیه‌های اجتماعی و سازمان‌های مذهبی روسیه با ادای احترام نسبت به مقام امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه ایشان گفت که پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی مرهون رهنمودها و هدایت‌های مرحوم امام در برهه‌های خطیر انقلاب بوده است.

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز با شرکت در این نشست در سخنانی با تجلیل از شخصیت والای امام راحل در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، به تشریح دیدگاه‌ها و نظرات ایشان در خصوص حکومت جمهوری اسلامی، وحدت مسلمانان و تقریب مذاهب اسلامی، مبارزه با امپریالیسم، و ... پرداخت.

دیگر شخصیت‌های سیاسی و علمی روسی منجمله آدایف مسوول امور همکاری‌های بین‌الملل حزب لیبرال دموکرات روسیه، کادیربایف استاد انستیتوی شرق‌شناسی، زاخاروف رییس انستیتوی ژئوپلتیک و تحقیقات اجتماعی و خانم آی دیه وا ایران‌شناس، شرکت کننده در این میزگرد نیز ضمن اشاره به شخصیت والای امام راحل(ره) در مقام رهبر سیاسی و الگوی معنوی قرن بیستم، به تجلیل از میراث سیاسی در بعد سیاست خارجی به‌ویژه استقلال و وابستگی نداشتن به قدرت‌ها پرداختند.

آنان هم‌چنین با اشاره به روند رو به رشد روابط ایران و روسیه در سال‌های اخیر، به بررسی شرایط تحریم‌ها علیه دو کشور و لزوم همکاری‌های بیش‌تر دو کشور پرداختند.

انتهای پیام

کد N844804

وبگردی