آفتاب

دیدار معاون ظریف با شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌یی اردنی

دیدار معاون ظریف با شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌یی اردنی

گروهی از شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌یی اردنی که به تهران سفر کرده‌اند با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار شخصیت‌های اردنی ضمن تمجید از سیاست‌های منطقه‌یی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت و نزدیکی مردم کشورهای منطقه و مبارزه با توطئه دشمنان مردم منطقه جهت ایجاد اختلاف و درگیری گفتند: این سفر با هدف ضرورت تقویت روابط مردمی به خصوص بین نخبگان دو کشور صورت گرفته است.

در این دیدار امیرعبداللهیان با خوش‌آمدگویی به هیات اردنی گفت: سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران گسترش رابطه با تمامی کشورها به خصوص کشورهای اسلامی و منطقه است.

او ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت رابطه خوب دو کشور در کلیه زمینه‌ها گسترش یابد.

وی ضمن انتقاد از طرف‌هایی که با دخالت‌ها و نظامی کردن، منطقه را به خشونت کشیده‌اند حمله نظامی علیه مردم مظلوم یمن و از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی این کشور و کشتن هزاران نفر از مردم بی‌گناه این کشور را محکوم و ادامه داد حمله نظامی عربستان به یمن در شان یک کشور اسلامی نبود و ابراز امیدواری کرد عربستان به حملات نظامی خود علیه مردم و زیرساخت‌های اقتصادی یمن پایان دهد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دغدغه مشترک ملت‌های منطقه در حمایت از فلسطین بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و محور مقاومت تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N844802

وبگردی