آفتاب
در دیدار رییس دفتر صلیب سرخ جهانی در یمن

امیرعبداللهیان: دسترسی نداشتن مجروحان یمنی به دارو ظالمانه است

امیرعبداللهیان: دسترسی نداشتن مجروحان یمنی به دارو ظالمانه است

در راستای تقویت همکاری‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و به منظور فراهم کردن ارسال امکانات بشردوستانه ایران در بخش‌های دارویی، پزشکی و تجهیزات بیمارستانی سدریک شوایتز، رییس دفتر صلیب سرخ جهانی در یمن با معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران ملاقات کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات سدریک شوایتز با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌های صلیب سرخ جهانی در یمن بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه در ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق دفاتر صلیب سرخ در صلاله و جیبوتی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نیز با مهم دانستن نقش صلیب سرخ در امر کمک‌رسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن بر ضرورت رساندن هرچه سریع‌تر محموله‌های غذایی و دارویی به این کشور تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا کمک‌ها و امکانات بشردوستانه خود را در اختیار برنامه گسترده و منظم صلیب سرخ جهانی قرار دهد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: غیرقابل قبول است که مجروحان یمنی به‌ویژه کودکان و زنان از حق دسترسی به کمک‌های دارویی و پزشکی به علت تداوم محاصره ظالمانه دریایی و هوایی محروم باشند و امکان انتقال آن‌ها به خارج از یمن جهت مداوا نباشد.

در این ملاقات آخرین روند تسهیل ارسال کمک‌های دارویی و پزشکی ایران به یمن و ضرورت ارسال مساعدت‌های پزشکی برای مداوای فوری مجروحان مورد مذاکره قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N844793

وبگردی